Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Vervanging in Verzuim Manager ook aan autorisatie Leidinggevende toekennen (OTHR-I-32)

door Former Member
Status: Realisatie waarschijnlijk

In Self Service kan de manager wel zijn vervanging regelen, in RVM kan hij dit niet. Dat is voor gebruikers niet goed uit te leggen. En is niet uniform. Graag dus ook een mogelijkheid om voor leidinggevenden ook de vervanging te kunnen regelen.

14 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

En dat scheelt functioneel beheer ook weer aardig wat werk. En dan hoef ik ook niet meer uit te leggen, dat dit alleen binnen de HRSS kan, niet binnen Verzuim Management. Terwijl laatstgenoemde vaak urgentere zaken heeft dan de HRSS, administratie MOET goed zijn.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Mee eens. Op dit moment kun je wel per taak delegeren, of kan er een backup worden ingeregeld door de applicatie beheerder, maar kan je dit niet zelf regelen als manager voor een bepaalde periode, bijvoorbeeld tijdens verlof. Missen de managers deze functionilteit alleen bij verzuim of ook bij andere modules? Ik kan mij ook voorstellen dat je de vervanger bent van alle hr taken van een andere manager. Hoe zien jullie dit in de praktijk bij de verschillende HR Processen?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik denk, Marc, dat RVM hiervoor het vaakst genoemd wordt, omdat deze applicatie breed is uitgezet binnen de klanten van Raet. De functionaliteit Vervanging zou eigenlijk via het portaal ingericht moeten kunnen worden, waarbij je als Leidinggevende per applicatie moet kunnen aangeven wie hem vervangt.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Deze vraag geldt voor RVM en Performance Management, verder heb ik nog geen vragen gehoord.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Wij gaan Verzuimmanager inrichten en willen dit op voorhand al geregeld hebben.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Lijkt me heel handig. Dan hoeft de beheerder dit niet te regelen.

door Marc Draaijers
Status changed to: Status: In onderzoek

Hartelijk dank voor dit idee. In het kader van de nieuwe ontwikkelingen op Verzuim Management (Youforce Verzuim) gaan we in samenspraak met onze klanten en in lijn met de strategie kijken of dit idee in aanmerking komt voor verder onderzoek.

AngelaHeins
CONTRIBUTOR *
door AngelaHeins (Bijgewerkt ‎14-03-2024 10:52 door AngelaHeins )

Goedemorgen @Marc Draaijers 

 

Is hier al meer van bekend? 

Het zou ook fijn zijn dat Verzuimmanager meerdere manager aan kan. (ik weet dat je dit via Back up kan doen, maar dat bedoel ik niet)

En dat de autorisatie voor andere rollen dan manager ook vanuit usermanagement automatisch worden doorgezet.

 

Alvast dank voor je tijd

 

Groet,

Angela

door Andrea de Bie - Hazelhof

Wij hebben verzuimmanager sinds kort in gebruik en lopen hier ook tegen aan. Wij hebben in beaufort de rol teamleider, maar deze wordt niet automatisch in verzuimmanager overgenomen. Dus dit moeten wij handmatig in verzuimmanager regelen. Als er dan een wijziging van manager in beaufort wordt gedaan, dan wordt dit in verzuimmanager niet gewijzigd omdat de teamleiders handmatig zijn aangemaakt en wijzigingen in teamleiders moeten dus ook nog handmatig gebeuren. 

Doordat we de teamleiders handmatig als leidinggevende invoeren in verzuimmanager werkt de back up rol ook niet als we die al zouden willen gebruiken. 

 

AngelaHeins
CONTRIBUTOR *
door AngelaHeins

Goedemorgen @Marc Draaijers,

 

Misschien kan er dan ook gekeken worden, naar dat externe medewerkers die de rol manager hebben handmatig dienen te worden opgevoerd in RVM.

 

Het zou handig zijn dat ondanks dat de externe medewerker niet naar Verzuimmanager gaat als medewerker wel als manager wordt doorgezet via de rol.

 

Alvast bedankt 

 

Groet,

Angela

door Marc Draaijers

@AngelaHeins , @Andrea de Bie - Hazelhof , Excuus! Ik zie dat ik een aantal eerdere berichtjes gemist heb. Ik heb wel goed nieuws, want we gaan dit jaar starten met deze ontwikkeling. Het idee is dan, dat als je bijvoorbeeld als manager je vervanging instelt via de Youforce app of via Mijn Youforce --> 'Vervanger instellen' dat deze vervanging dan ook doorwerkt in Verzuim Management. De vervangende gebruiker, wordt dan als backup ingericht in Verzuim Management voor de aangegeven periode van vervanging.

door Marc Draaijers
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk
 
Angela Heins1
CHAMPION *
door Angela Heins1

Goedemorgen @Marc Draaijers,

 

Dat is goed nieuws!

 

Gaat het dan ook mogelijk worden dat andere rollen dan manager ook via User management in Verzuimmanagement gaan komen? Zo ook mijn vraag over externe?

 

Groet,

Angela

 

door Andrea de Bie - Hazelhof

@Marc Draaijers fijn dat er ontwikkelingen zijn. Maar jij hebt het alleen over de rol manager en back up manager. Maar wij zouden het fijn vinden als de rol Teamleider ook vanuit beaufort automatisch in verzuimmanagement opgenomen kan worden.