Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Verzuimmanagement: dossier printen enorm tijdrovend (OTHR-I-33)

door Former Member
Status: Gerealiseerd

Probleem: Printen van het verzuimdossier is ontzettend tijdrovend, omdat er per document een aparte pop-up geopend wordt. Mijn systeem crashte bijna, omdat er met de knop 'Print dossier' 60 pop-ups geopend werden. Als je het per stuk gaat opslaan dan krijg je ook ontzettend veel pop-ups met certificaat meldingen.

Oplossing:

Zorgen dat het als 1 pdf geopend kan worden. Voor leidinggevenden en professionals zijn al deze aparte pop-ups per document om het document op te slaan onwerkbaar.

9 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Verzuimdossier afdrukken verbeteren Merged

Nu staan standaard alle documenten aangevinkt en moeten alle documenten die je niet wilt afdrukken worden uit gevinkt. Graag een ‘totaal vinkje’ toevoegen waarmee alle documenten in een keer aan en uit gevinkt kunnen worden. Alle documenten worden nu afzonderlijk geopend en moeten een voor een afgedrukt worden. Wij zouden graag de toevoeging zien om alle documenten in een keer op te slaan.

Als een medewerker twee jaar ziek is moeten alle relevante documenten verstuurd worden naar het UWV. Wij zouden graag de toevoeging zien om de betreffende documenten te kunnen selecteren en vervolgens met een knop te kunnen verzenden naar het UWV.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Allereerst zit er al een bug in met de popup van het openen van het dossier printen waar je met kunst en vliegwerk om heen kan komen. Het uitprinten van een dossier is inderdaad een drama. Waarom is dat niet zo gemaakt net zoals bij het uitprinten van meerdere salarisstroken wat ook gewoon in pdf bestand gezet wordt?

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Vandaag zitten worstelen met het printen van een verzuimdossier. Echt een ramp. Dat zou toch simpeler moeten kunnen.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Eigenlijk is het vreemd om documenten te moeten printen. De UWV-aanvraag wordt digitaal gedaan. Waarom dan ook niet de mogelijkheid om de documenten op een simpele manier digitaal uit het dossier te halen en deze te koppelen aan de UWV-aanvraag.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Het uitprinten van het dossier, zeker indien er veel casemanagement aanwezig is, is inderdaad een zeer tijdrovende en onnodig omslachtige klus. T.b.v. Browser compatibiliteit is deze functionaliteit begin 2015 aangepast. In plaats van het sequentieel openen van word, pdf, tekst, excel etc documenten met het bij de applicatie behorende print scherm, worden nu alle documenten tegelijk  ter download, per document in een separate browser tab aangeboden. Dit maakt het erg omslachtig. Sommige dossiers bevatten bijvoorbeeld meer dan 30 documenten. Een goed idee is inderdaad om de documenten samen te voegen tot bijvoorbeeld één PDF en dan ter download aan te bieden. Ook voor het toevoegen van de documenten aan de UWV-aanvraag is dit handig. De uitdaging zit hem hier in de grote varieteit van ondersteunde bestandsformaten. Het samenvoegen van meerdere word en pdf bestanden is technisch redelijk eenvoudig te realiseren. Er is echter ook ondersteuning voor excel, images/jpg, txt, rtf etc.

Wellicht een idee om de te selecteren documenten voor printen te beperken tot de documenten van het type tekst (memo), PDF en Microsoft Word?

Mischien ook een goed idee is om alle geselecteerde documenten samen te voegen in een ZIP archief. De gebruiker kan dan na download zelf bepalen hoe uit te printen / om te gaan met de bestanden in het zip archief. Hoe staan jullie hier tegenover?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Dat ZIP bestand is wellicht een handigheidje, maar uitsluitend als aanvulling op in ieder geval alle tekst type bestanden in 1 PDF te gieten. De paar afwijkende bestandstypen die dan (hopelijk) overblijven zou dan handmatig te doen moeten zijn.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Marc is het mogelijk om beide opties aan te bieden met een keuze mogelijkheid. Ik kan me goed voorstellen dat beide opties zeer wenselijk zijn voor verschillende doeleinden.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Beste Eelco, De ene optie sluit de andere niet uit in dit geval. Ik kan mij ook voorstellen dat voor verschillende doeleinden beide opties gewenst zijn. Uiteindelijk is het belangrijk om de juiste prioriteiten te stellen qua ontwikkeling omdat we niet alles tegelijk kunnen doen. Waar ik als Product Owner naar op zoek ben is de qua ontwikkelcapaciteit meest kleine aanpassing die naar verhouding de meeste waarde levert. Als blijkt dat de optie met het ZIP bestand toch voor een hoop verlichting aan de gebruikerskant zorgt en de benodigde ontwikkelcapaciteit is relatief klein dan is de kans groter dat op korte termijn een dergelijke aanpassing gerealiseerd wordt.

Indien je een grote lijst PDF/Word bestanden in 1 archief opent in bijvoorbeeld de verkenner van Windows is het redelijk eenvoudig om in 1 keer alle documenten uit te printen. Dit is in ieder geval een stuk eenvoudiger dan dat het nu gaat met het individueel downloaden van de bestanden. In mijn optiek gaat dit dus voor verlichting aan de gebruikerskant zorgen. Mocht blijken dat dit niet het geval is, dan is het uiteraard ook de relatief kleine investering niet waard.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

N.a.v. de admin response. Betekent dat RVM niet alles meer in één keer probeert te openen, maar tevens dat indien je dossier daadwerkelijk op papier wil hebben je dan nu gedwongen bent elk afzonderlijk document te openen om dat vervolgens uit te printen.

Ik meen begrepen te hebben dat de verscheidenheid aan document typen dit probleem nogal lastig maakt, maar zouden jullie dan bijvoorbeeld niet alle documenten van een bepaald type kunnen samenvoegen (bijvoorbeeld alle word documenten in 1 pdf). Als je dat dan in een zip file stopt dan scheelt het in ieder geval wel in het aantal bestanden.