Mijn Communities
Help
Gea Bussink-Veerbeek1
CHAMPION ***

Waarschuwing bij het verwijderen van werknemers dat medische gegevens aanwezig zijn (MLM-I-168)

door Gea Bussink-Veerbeek1
Status: Gerealiseerd

Een arbodienst is eigenaar van medische gegevens en mag deze maximaal 15 jaar bewaren nadat de medewerker uit dienst is.

De werkgever is eigenaar van de verzuimgegevens en mag deze maximaal 2 jaar bewaren nadat de medewerker uit dienst is.

Als beheerder kun je werknemers verwijderen. Als ze geen verzuimdossier hebben, is dat heel makkelijk. Echter is er wel een verzuimdossier dan kun je niet zien bij het verwijderen of een medewerker een medisch dossier heeft. Ook krijg je geen foutmelding als je een werknemer zou verwijderen die nog een medisch dossier heeft.

Graag zou ik in de lijst bij het verwijderen van werknemers kunnen zien of er een medisch dossier aanwezig is of niet en dat er een waarschuwing komt, als je per ongeluk toch probeert een gebruiker te verwijderen met een medisch dossier.

2 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij aanwezigheid van een medisch dossier is het niet mogelijk om het te verwijderen. Ik zou het ook willen als er in het dossier terugkoppelingen van de BA (niet medische gegevens) aanwezig zijn.

door Marc Draaijers
Status changed to: Status: Gerealiseerd

Hartelijk dank voor dit idee.
Het doet ons plezier je te melden dat het idee gerealiseerd is.