Mijn Communities
Help
karl Wegner
CHAMPION ***

Zelf een medische gebruiker (bedrijfsarts) autoriseren voor rechten in RVM

door karl Wegner
Status: Nieuw

In het begin konden we dit als functioneel beheerder zelf. Onder het mom van AVG etc mbt het medische dossier is deze functionaliteit overgegaan naar de Servicedesk van Visma Raet.

 

Nu is het zo dat wij het medische dossier niet gebruiken in RVM. Het medische dossier wordt bij ons  vastgelegd in de applicaties die de arbodiensten gebruiken. Mijn aanname is dat dit bij de meeste klanten zo gaat.

Wij hebben 20 bedrijfsartsen en dit wijzigt ook wel eens. Tevens vergeet de bedrijfsarts regelmatig zijn wachtwoord voor toegang tot Verzuim Management. Bij dit soort acties zijn we afhankelijk van de Servicedesk van Visma Raet en dat is omslachtig. Vaak is er haast bij en een aanvraag bij de Service Desk van Visma Raet wordt niet altijd gelijk opgepakt.

Ik snap de afweging van Visma Raet mbt het medische dossier, maar die gebruiken we dus niet en zou de weg moeten vrij maken om deze autorisaties van medische gebruikers zelf te kunnen regelen.

 

Mooier zou het kunnen zijn als er een optie komt in Verzuim Management om het medische dossier aan of uit te zetten en dat mag wat mij betreft wel door de Service desk van Raet uitgevoerd worden.

Gebruik je het medisch dossier niet en staat dus uit, dan de rechten aan de klant geven om zelf de medische gebruikers aan te maken en wachtwoorden te kunnen resetten.

 

Hoe makkelijk kan het zijn en scheelt de Servicedesk van Visma Raet tijd en de klant heel erg blij:-)