Mijn Communities
Help
TessavanLienden
CONTRIBUTOR **

Bij duplicaten direct de vacature en kandidaatstatus zichtbaar.

door TessavanLienden
Status: Gerealiseerd

Wanneer er bij een kandidaat duplicaten zijn, is dat nu alleen te zien in de oude weergave. Maar als je op duplicaten klikt, is de kandidaatstatus bij deze andere sollicitaties niet te zien. Wij hebben veel kandidaten die op meerdere vacatures tegelijk solliciteren en nu moeten vacaturehouders de kandidaat eerst op naam zoeken in Easycruit en elke vacature open om inzicht te krijgen in de status van deze andere sollicitaties van deze kandidaat. Kan dit makkelijker?

een kolommen met: naam - vacature- sollicitatiedatum - huidige status en vacaturehouder? Bijvoorbeeld? @duplicaten

9 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@TessavanLienden, we zijn momenteel bezig met het overhevelen van de laatste functionaliteiten van de oude naar de nieuwe versie. Duplicaten staan ook op deze lijst. In eerste instantie verwacht ik dat we de huidige functionaliteit beschikbaar zullen maken in de nieuwe versie, omdat dit het snelst is en we graag van het oude/nieuwe versie schuifje af willen. Op de langere termijn willen we de duplicaten functionaliteit gaan herbouwen en verbeteren. Ik zal daarin jouw wens meenemen.

TessavanLienden
CONTRIBUTOR **
door TessavanLienden

hoi @Maurice Eppenga dank voor je reactie!

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Realisatie waarschijnlijk

@TessavanLienden, inmiddels zijn we bij dit onderwerp aangekomen. We zullen zowel duplicaten als career centre sollicitaties op een mooiere en overzichtelijkere manier tonen in het nieuwe kandidaten management. Ik verwacht de start en oplevering in Q1 2023. Jouw wens voor het weergeven van de sollicitant status hebben we meegenomen in het ontwerp. Zie hier een eerste mock-up, waarbij je de kolom status er nog even bij moet bedenken (tussen Applied en Match in):

screenshot-1.png

LET OP:  de getoonde mock-up is nog niet definitief. Gedurende het ontwikkelingstraject van een feature kunnen er altijd aanpassingen plaatsvinden op basis van feedback, technische mogelijkheden, etc.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Ingepland
 
Lieke Sterk Huis
ACTIVE CONTRIBUTOR *
door Lieke Sterk Huis

@Maurice Eppenga, de functie van duplicaten is nu zichtbaar. Is het ook een mogelijkheid om deze als 'kolom editor' toe te voegen met een ja of nee of een vinkje als een kandidaat op meerdere vacatures gereageerd heeft? Dan is het vanaf het kandidatenoverzicht direct zichtbaar.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Gerealiseerd

@TessavanLienden, deze wens is inmiddels opgeleverd (zie onze releasenotes). 

door Maurice Eppenga

@Lieke Sterk Huis, kan je jouw opmerking als separaat idee indienen? Dit idee is nu namelijk afgehandeld. Daarnaast kunnen andere klanten dan ook weer reageren op jouw idee. 

bgorissen
CONTRIBUTOR ***
door bgorissen

@Maurice Eppenga ik weet niet of mijn wens in dit topic hoort maar ik probeert het toch even. 

In de nieuwe versie kun je nu wel de duplicaten zien, maar hiervoor moet je op de 3 puntjes klikken bij de kandidaat en dan naar ´andere sollicitaties / duplicaten´ gaan en daar kun je dan klikken op duplicaten om te zien of iemand op meer vacatures heeft gereageerd. Dit is echter omslachtig en veel klikwerk, in de oude versie kon je in 1 oogopslag zien of iemand duplicaten had. Is het mogelijk dat dit weer terug komt in 1 oogopslag zodat je niet bij elke kandidaat naar de duplicaten hoeft te gaan om te checken of er duplicaten zijn? 

door Maurice Eppenga

@bgorissen, deze wens is bekend bij ons. Onze UX designer is bezig met een redesign van de sollicitant detailpagina, omdat we daar de laatste maanden veel informatie aan hebben toegevoegd. Daarin wordt deze wens meegenomen.