Mijn Communities
Help
jarnos
CONTRIBUTOR **

Mogelijkheid tot ontsluiten data naar een DWH voor gebruik in BI Tooling

door jarnos
Status: In onderzoek

Graag zou ik een mogelijkheid zien  om via bv API/Odata/ of ODBC  data te kunnen benaderen die weggeschreven kan worden in een DWH . O.b.v. deze data kunnen diverse rapportages gebouwd  worden in een BI Tooling als Power BI waarin standaard niet wordt voorzien

6 Opmerkingen
brussaard-c
CHAMPION **
door brussaard-c

@jarnos , 

 

Goede middag, 

 

Ik ben nieuwsgierig naar de updates over dit onderwerp.

francispool
VISMA
door francispool
Status changed to: Status: In onderzoek

@jarnos 

Op dit moment is dat niet mogelijk, alleen via de data-extracten (downloaden / uploaden in data warehouse).

We gaan het onderwerp rapportages wel meenemen in de gesprekken mbt de roadmap voor aankomend jaar.

 

Vraag aan andere klanten ook? 

Is er behoefte aan uitgebreidere rapportages in Easycruit, of juist aan het idee van Jarnos om dmv api's zelf de data uit Easycruit te ontsluiten? Laat het ons aub weten. 

jarnos
CONTRIBUTOR **
door jarnos

@francispool  Jammer dat hier nog geen oplossing voor is zeker in de huidige tijde waarin data steeds belangrijker wordt. De dataextracten zouden voor ons kunnen volstaan indien er een mogelijkheid is om via een script deze dagelijks automatisch te exporteren uit Easycruit zonder een handmatige actie. Is dit een mogelijkheid om mee te nemen in jullie roadmap of is dit reeds technisch mogelijk? We willen graag  Easycruit ontsluiten omdat alle stuurinformatie voor HR binnen onze organisatie vanuit POWER BI komt. Hoor graag nog even van je. Verder lijkt het me altijd wenselijk om een datakoppeling te hebben omdat iedere klant vaak zijn eigen extra wensen heeft in rapportages t.o.v. de standaard

francispool
VISMA
door francispool

@jarnos Ik begrijp dat dit handig is. Zojuist heb ik van de product owner gehoord dat dit idee besproken gaat worden  met het development team. Wanneer er updates zijn, dan hoor je dit via dit idee op de community.

door Maurice Eppenga

@jarnos, ik heb dit idee zojuist besproken met onze developers. Wat mogelijk lijkt (diepgravend onderzoek moet nog volgen), is dat wij onze rapportage data kunnen aanbieden via API's (met een range van één jaar). Het is dan aan klanten om deze geautomatiseerd op te halen middels een script.

 

Zou dit een oplossing zijn voor jullie en andere klanten?

jarnos
CONTRIBUTOR **
door jarnos

@Maurice Eppenga  Dit zou zeker een oplossing voor ons kunnen zijn.  Wij kunnen zelf zorgdragen voor de opbouw van de historie in de toekomst dus 1 jaar zou geen probleem zijn