Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Notificatiemail vervallen vacature naar contactpersoon vacature (RCRT-I-141)

door Anonymous
Status: Alternatief aanwezig

De notificatiemail die je kunt inrichten bij een (te) vervallen vacature is een mooie functionaliteit.

Echter, je kunt deze nu alleen maar versturen naar de vacature-eigenaar en dat is bij ons de recruiter en niet de vacaturehouder (leidinggevende).

De vacaturehouder is de contactpersoon voor de vacature en wij zouden erg graag de optie willen om ook deze notificatiemail naar de contactpersoon te versturen. Nu vraagt het alsnog een handmatige actie vanuit de recruiter om de vacaturehouder te attenderen op de gesloten vacature. 

7 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: RCRT-I-141
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

[mention:e7940a7fdc2c4a5bb8a021315416e72a:e9ed411860ed4f2ba0265705b8793d05], is het een werkbare oplossing om de managers vacaturehouder te maken in het systeem?

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig
 
SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

Wij hebben dezelfde vraag en dachten er inderdaad aan om de managers vacaturehouder te maken ipv HR.
Dit is nog niet doorgevoerd omdat we eerst zeker willen weten dat daar geen andere gevolgen aan zitten. 

Op dit moment is de fictieve gebruiker HR (met daaraan gekoppeld het gezamenlijke HR mailadres) de vacature eigenaar van alle vacatures. Dit is destijds bij inrichting zo gekozen en geadviseerd door consultant omdat het team HR in de lead is (was) en uit meerdere personen bestaat die dezelfde werkzaamheden doen.

Wat zijn de consequenties als we de managers eigenaar maken? Ik kan zo zelf niets bedenken. Tips/adviezen zijn welkom.

 

door Maurice Eppenga

@SimoneK, mag de manager verder volledig toegang hebben tot de vacature? Dan voorzie ik geen problemen. Maar als je bepaalde activiteiten bij hun weg wilt houden wordt het een ander verhaal.

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

@Maurice Eppenga Dat weet ik nog niet. Heb toevallig enige tijd geleden het autorisatieprofiel van managers naar HR gestuurd om te checken of dit (nog) klopt. 
Je voorziet problemen als zij niet alles mogen, zeg je. Welke autorisaties zijn dan automatisch (buiten autorisatieprofiel waarop wij invloed hebben om dus) gekoppeld aan de vacaturehouder? Kan ik dat ergens terugvinden of kun jij dat hier laten weten?

door Maurice Eppenga

@Simone1, vacaturehouders hebben 'Admin toegang' (profiel uit toegangsbeheer van de vacature)  voor die vacature. Dat betekent dat ze overal bij kunnen. Als je bijvoorbeeld niet wilt dat een vacaturehouder kandidaten gaat mailen, dan kan je ze beter geen vacaturehouder maken.