Mijn Communities
Help
RichardR
CHAMPION **

Rapportage Toegangsbeheer Gebruikers

door RichardR
Status: In onderzoek

Vanuit Admin/Beheer is het wenselijk om snel over alle gebruikers inzichtelijk te hebben welke rechten zij beschikken. Op dit moment is het enkel mogelijk om vanuit: Instellingen > gebruikers een export te doen van de gegevens uit de browser met de gegevens beschikbaar uit de browser.

 

Voor inzicht in de rechten ben je op dit moment verplicht om op elke gebruiker te klikken via bewerken en dan naar de tab 'Rechten' te gaan. Voor een volgende gebruiker moet je dan annuleren en de volgende gebruiker te bewerken en naar rechten gaan. Dit is zeer intensief en niet gewenst bij veel gebruikers wanneer je de rechten wil controleren.

 

Het rapport zou verticaal de gebruikers kunnen weergeven en horizontaal de rechten. Als een recht is toegekend dan 'Ja' op de regel in de betreffende de kolom en anders 'Nee'.

4 Opmerkingen
SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

Goed idee. Gebruikersbeheer en inzage daarin is erg bewerkelijk op de huidige manier.

Zeker omdat je na het bewerken/inzien van een gebruiker niet terug kunt naar de gebruikerslijst, maar terecht komt op Instellingen. Vervolgens eerst weer via de tegel Gebruikers naar de lijst moet en dan pas weer de volgende gebruiker kunt selecteren ter bewerking/inzage.

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

Dit gedrag heb ik gezien als er op de naam wordt geklikt van een gebruiker. Je komt dan in de 'raapleeg' modus. Erg vervelend. Maar dat zou dan een apart idee moeten worden om terug te komen in het scherm gebruikers in plaats van het instellingen scherm. I vote for that.

Bij het bewerken van een gebruiker via het 'potloodje' is er de mogelijkheid om te drukken op de knop 'Annuleren' of 'Opslaan'. Dan kom ik weer terug in het scherm gebruikers (Instellingen > Gebruikers). Is niet de mooiste manier van werken maar wel een work-around. Scheelt een muisklik.

 

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

@RichardR  Wat stom dat ik dat zelf niet heb gezien. Mijn eigen workaround was Alt + Pijl naar links .
Die van jou is ook goed om te weten.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@RichardR, dit idee ga ik de komende weken met onze developers bespreken. Ik houd je hier op de hoogte.