Mijn Communities
Help
MaritVGGM
CONTRIBUTOR **

Status 'Teruggetrokken' in wervingskalender

door MaritVGGM
Status: Ingepland

Ik dien graag een idee in om de status 'Teruggetrokken' weer zichtbaar te krijgen in de wervingskalender.

 

Van de consultant begreep ik dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de kandidaatstatus en de status van het interview. In de wervingskalender is alleen de status van het interview zichtbaar. Het zou erg helpen als de optie 'teruggetrokken' ook een keuzemogelijkheid wordt als status van het interview, of de kandidaatstatus zichtbaar te maken in de wervingskalender.

4 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: In onderzoek

@MaritVGGM, we werken aan het aanpassen van een aantal termen (op basis van feedback van andere klanten), zodat het voor de gebruiker duidelijker wordt. Zo zal de kolom "Status" aan worden gepast naar "Interview status". De status "Niet geaccepteerd" wordt "Afgewezen".

 

Echter op basis van jouw verhaal heb ik het gevoel dat de use case van jullie anders is. Waarom hebben jullie de kandidaatstatus nodig in de wervingskalender?

MaritVGGM
CONTRIBUTOR **
door MaritVGGM

Hoi @Maurice Eppenga
Dank voor je antwoord. Wij hoeven niet perse de kandidaat status in de wervingskalender, dit was een suggestie van een van jullie consultants.

De wens om 'Teruggetrokken' (terug) te zien in de wervingskalender, heeft te maken met het overzicht. Wij werken met verschillende mensen in de tool. Als een kandidaat op 'niet geaccepteerd' of 'afgewezen' staat, dan nemen wij normaliter nog contact op met de sollicitant (wellicht schikt bijv. een ander tijdstip wel). Zo lang de status dan 'afgewezen' blijft, is het voor ons niet helder of er nu wel of geen actie uitgezet moet worden, of dat een collega dat al heeft afgehandeld. Met een (interview)status 'Teruggetrokken' is het duidelijk dat er geen contact meer gezocht hoeft te worden met de kandidaat.

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Ingepland

@MaritVGGM, aangezien je als kandidaat een uitnodiging niet kan terugtrekken (je kunt alleen een sollicitatie intrekken), zullen we een kolom met kandidaatstatus toevoegen aan de wervingskalender. Ik verwacht dat we dit in Q3 zullen opleveren.

MaritVGGM
CONTRIBUTOR **
door MaritVGGM

Fijn, bedankt @Maurice Eppenga!