Mijn Communities
Help
RichardR
CHAMPION **

Toegangsbeheer vacature - filtermogelijkheid op status en bekijk optie

door RichardR
Status: Alternatief aanwezig

Bij het geven van rechten op de vacature via toegangsbeheer worden nu alle (actieve en inactieve>offline) gebruikers getoond. Huidige offline gebruikers hoeven bij een nieuwe vacature geen rechten te krijgen. Echter in het verleden kunnen deze gebruikers wel recht hebben gekregen op een vacature.

Om de lijst in te korten zou een mogelijkheid zijn om een filter te plaatsen op de kolom 'Status'.

Standaard staat dit filter op 'actief' in bewerkingsmodus maar dat kan door de gebruiker worden aangepast (actief-offline-geen filter).

RichardR_0-1686229029763.png

 

Vervolgens kan in het overzicht

RichardR_1-1686229076679.png

Een oogje (bekijken) worden geplaats voor toegangsbeheer.

Bij het klikken hierop is dan inzichtelijk welke gebruikers (actief en inactief) er ander rechten hebben dan 'geen toegang'. Vergelijkbaar met de kijk functie voor Afdeling & contactpersonen.

6 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Alternatief aanwezig

@RichardR, offline gebruikers zijn verlopen accounts. Mijn advies is om deze te verwijderen, dit zal ook je overzicht opschonen.

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK (Bijgewerkt ‎26-07-2023 10:31 door SimoneK )

@Maurice Eppenga 

Consultant gaf bij ons (lange tijd geleden hoor) aan dat je geen gebruikers moet verwijderen, omdat dan ook de historie van die gebruiker verdwijnt. Specifiek had hij het toen over alles wat een gebruiker in het kader van groepsbeoordeling had gedaan. De opmerkingen, score etc. zou dan verdwijnen.

Is dat inmiddels veranderd? Als de inhoud behouden blijft, maar enkel de naam wordt veranderd in **** is dat wellicht acceptabel. Ik ben ook benieuwd hoe het zit met bijv. door een gebruiker aangemaakte doorlopende vacatures en het eigenaarschap) ervan, wanneer je die gebruiker verwijdert.

 

@RichardR 

Onze workaround is om bij inactieve gebruikers hun afdelingsrechten te ontnemen en ze (omdat minimaal 1 afdeling verplicht is) enkel rechten te geven op de fictieve afdeling  "Gebruikers inactief". Zo heb je er verder geen last meer van bij toegangsbeheer.

 

RichardR
CHAMPION **
door RichardR

@SimoneK 

Beste Simone,

Bedankt voor het delen van de workaround. Ik zal deze zeker overwegen.

Voor het verwijderen ben ik ook geen voorstander, zeker omdat ik, net zoals jij, heb gezien dat er dan gebruikersgegevens 'verloren' raken.

Met vriendelijke groet,

Richard

door Maurice Eppenga

@SimoneK @RichardR, zojuist de reactie van Simone besproken met een van onze developers. Het verwijderen van gebruikers heeft geen invloed op de data die jij noemt. Dus groepsbeoordelingen blijven staan (de nieuwe groepsbeoordeling) en de vacatures waar de gebruiker de vacature eigenaar van was hebben dan gewoon geen vacature eigenaar meer.

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

Goed om te weten @Maurice Eppenga 

Deze week staat de periodieke opschoning weer op de planning. Ik begrijp dat ik gebruikers uit dienst dus gewoon kan verwijderen ipv inactief zetten.

SimoneK
CONTRIBUTOR ***
door SimoneK

PS.

ik zie nu pas dat je schrijft dat nieuwe groepsbeoordeling blijft staan.

Wij gebruiken nog de oude. Omdat er nog bugs in de nieuwe layout zaten is de oude layout voor ons nog niet definitief uitgeschakeld.

Ik ga dus nog geen gebruikers verwijderen.