Mijn Communities
Help
Joycemess
VISMA

Veld 'Geboortenaam' toevoegen aan sollicitatietemplate

door Joycemess
Status: Niet ingepland

Standaard zit op het sollicitatietemplate het veld 'Achternaam'. En op dit veld zit de koppeling naar HRSS naar het veld 'Geboortenaam'. Deze kunnen echter van elkaar verschillen en voor de aanname in HRSS is het van fiscaal belang dat hier echt de geboortenaam doorkomt en niet de naam (bv partnernaam) die de aspirant medewerker wil voeren.

 

Het veld 'achternaam' wordt gebruikt voor mailverkeer naar de sollicitanten en het is natuurlijk goed dat dit met de gewenste te voeren achternaam is. Vandaar het idee om voor klanten die gebruik maken van de koppeling met HRSS een extra veld te maken 'Geboortenaam'en dat deze koppelt met HRSS en niet het veld 'Achternaam'

 

 

 

2 Opmerkingen
door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Bekend probleem

@Joycemess, deze wens is al langer bekend en snap ik heel goed vanuit de PSA. Vanuit recruiters hoor ik echter een ander verhaal: het staat gek op een sollicitatieformulier om naar de geboortenaam te vragen. Zowel achternaam en geboortenaam uitvragen maakt het formulier weer onnodig lang. In deze krappe arbeidsmarkt willen recruiters dat solliciteren zo laagdrempelig mogelijk is en bepaalde informatie zoals de geboortenaam vindt men beter passend bij het indiensttreding proces.

 

Sowieso blijf je met handmatig werk zitten, want als achternaam aan de partnernaam in Self Service wordt gekoppeld (het logische gevolg als geboortenaam aan geboortenaam wordt gekoppeld), dan zullen klanten die alleen achternaam uitvragen ook weer aanpassingen moeten doen bij het invoeren van nieuwe medewerkers die hun geboortenaam hebben ingevuld.

 

Moet dit probleem niet aan de Self Service kant worden opgelost? Dat klanten hun eigen mapping kunnen doen, zodat het aansluit op hun specifieke situatie. Er is al een tegel in Self Service voor het koppelen van extra vragen in EasyCruit aan rubrieken in Self Service. Is het niet mogelijk om daar de cv database vragen uit EasyCruit aan toe te voegen?

door Maurice Eppenga
Status changed to: Status: Niet ingepland

Hier kan naar worden gekeken als we later dit jaar gaan aansluiten op de nieuwe Recruitment API.