Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Externen toevoegen in Opleidingsmanagement (docenten, cursisten) (OTHR-I-15)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

In Opleidingsmanagement externe personen kunnen toevoegen. Docenten moeten in het systeem kunnen werken en kan dat nu alleen gedaan worden door deze docenten op te voeren in HR Core. Ook zouden externe cursisten in het systeem moeten kunnen, zonder dat ze in HR Core opgevoerd hoeven te worden.

Dit zodat we onze opleidingscatalogus kunnen aanbieden aan externe personen.

9 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Het inbrengen van externe gebruikers moet simpeler Merged

Het is een ontzettend grote wens dat er in Opleidingsmanagement externe personen kunnen worden ingevoerd. Klanten willen graag de docenten in het systeem laten werken en dit is nu alleen te bewerkstelligen door deze docenten op te voeren in Beaufort. Een ander argument in deze is dat dit het testen van de omgeving als consultant veel makkelijker maakt. Voor deze doeleinden zou het al voldoende zijn als je een IC-nummer aan een willekeurig rol kunt koppelen. Dat is dan ook de expliciete wens.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Deze wens sluit aan bij de wens een andere wens. Een toevoeging zou dat er een oplossing wordt bedacht waarbij externe cursisten ook makkelijker in het systeem kunnen, zonder dat ze in Beaufort opgevoerd hoeven te worden.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zie ook de wens: Externen toevoegen moet simpeler.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Zou er een manier mogelijk zijn om rechtstreeks/alleen in Learning Management in te loggen dan? Ik zag het anders voor me als een gastaccount in YouForce Portal, dus op reguliere wijze inloggen. Bijvoorbeeld dat de Applicatiebeheerder met een emailadres een gastaccount kan aanmaken en daarbij kan selecteren welke tegels beschikbaar moeten komen.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Via een gastaccount in Youforce zou denk ik het beste zijn omdat je dan ook externe cursisten (die niet in het personeelssysteem staan) kunt laten aansluiten bij cursussen. Ik zie het voor me als een soort gebruikersbeheer voor externen zonder certificaat. Dit kan het ook eenvoudiger maken voor andere modules.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik vind het onwaarschijnlijk dat deze call niet juist de hoogste prioriteit heeft. Het heeft de meeste stemmen van alle ideeën m.b.t. opleidingen en speelt bij al onze klanten. Ook heeft een grote klant dit als eis gesteld voor het afnemen van deze module.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Bij meerdere klanten hoor ik dit verhaal. Lijkt mij dat e.e.a. versneld ingeregeld moet worden

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Onwaarschijnlijk dat deze op "unlikely to implement" staat. Juist in een opleidingsmodule is dit echt noodzakelijk.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

V.w.b. de admin response.

 

Voor cursisten kan ik me hier wel in vinden, maar voor docenten zou er allicht de optie gemaakt kunnen worden dat we zelf in ieder geval een externe docent kunnen toevoegen net zoals je in RVM ook externe mensen zoals bedrijfsartsen e.d. kunt opvoeren.