Mijn Communities
Help
Former Member
CHAMPION ***

Makkelijker overzicht en toegang tot e-Learningen als medewerker (LRMN-I-21)

door Former Member
Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Doel

Makkelijker overzicht en toegang tot e-learning als medewerker en toch als leidinggevende of professional kunnensturen op verplichte e-learningen.

 

Wens

Onder de tegel “Mijn e-learning opleidingen” zouden we graag twee lijsten zien:

  • Verplichte e-learning opleidingen: alle verplichte modules voor de doelgroep waar de medewerker toe behoort. Daarachter de bestaande knop: “Opleiding starten”.
  • Optionele e-learning opleidingen: alle overige modules. Hier dan vervolgens een knop “Opleiding bekijken” waarna je automatisch via een link bij de betreffende opleiding in onder de tegel “Opleiding kiezen” terecht komt.

Bovendien zouden we onder “Opleiding kiezen” bij de e-leaning opleidingen graag zien dat er in plaats van “Verzoek indienen” meteen staat “Opleiding starten”.

 

Je ziet dan als medewerker in één oogopslag welke e-learning opleidingen je verplicht moet volgen en per wanneer. Met een druk op de knop zit je in de e-learning player. De optionele opleidingen kun je via de tegel “Opleiding kiezen” bekijken en vervolgens meteen starten.

 

Waarom is dit van groot belang?

Organisaties willen vaak dat alle e-learning opleidingen voor iedereen toegankelijk zijn. Immers, zij betalen vaak voor de grote bulk en het maakt vervolgens meestal niet uit hoeveel opleidingen iemand dan volgt.

Wel willen ze grip houden op de doelgroep waarvoor de opleidingen verplicht zijn. Niet in de vorm van accorderen, maar in de vorm van monitoren (bijhouden of ze gevolgd zijn). Het kiezen voor de doelgroep “Alle medewerkers” is dus geen oplossing.

 

Het is niet logisch dat een e-learning moet worden ingedeeld als sessie. Immers, er zijn geen sessies. Desondanks worden de e-learning opleidingen pas zichtbaar onder “Mijn e-learning opleidingen” als ze zijn ingedeeld.

 

3 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Voor medewerkers die niet bij de doelgroep horen, maar de e-Learning wel zouden willen volgen (de klant vind dit prima) is het proces nu heel onlogisch. Men moet dan in de catalogus een verzoek indienen, vervolgens moet iemand deze verzoeken uit de "z.s.m. indelen" lijst halen en indelen. Dan pas ziet deze medewerker de e-Learning onder "Mijn e-Learningen". Kunnen we hier iets aan doen?

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Boven aan staat het vinkje aan "Automatisch indelen zonder aanvraag" en de afhandelwijze staat op "Goedkeuring na indelen".

MSchopman
VISMA
door MSchopman
Status changed to: Status: Realisatie onwaarschijnlijk

Dit request staat meer dan 3 maanden open en heeft geen additionele stemmen / kudo's gekregen.

Daarmee zal dit request niet op de backlog worden opgenomen.

 

Bedankt voor de genomen moeite voor het indienen van de wens.