Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Opleidingen doorkoppelen naar andere dienstverbanden (LRMN-I-11)

door Anonymous
Status: In onderzoek

Huidige situatie: een medewerker heeft 2 dienstverbanden. Deze medewerker heeft een (verplichte) cursus gevolgd op het eerste dienstverband. Daarnaast krijgt de medewerker ook nog een tweede dienstverband waar deze training/opleiding óók verplicht voor is.

Opleidingsmanagement signaleert niet dat de medewerker deze opleiding al onder contract 1 heeft gevolgd.

Gewenste situatie: klant wil dat opleidingshistorie gekoppeld is aan meerdere dienstverbanden. Bijvoorbeeld door (in de geschetste situatie) de verplichte opleiding op dienstverband 2 op 'hoeft niet' te zetten met reden 'is reeds afgerond op een ander dienstverband'.

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Is het niet mogelijk om de opleidingsgegevens op persoonsniveau te registreren i.p.v. op dienstverbandniveau? De kennis gaat immers niet verloren door het switchen van dienstverband. Ook met de import van opleidingshistorie is dit altijd een uitdaging. Vaak weet je niet  met terugwerkende kracht tijdens welk dienstverband iemand een bepaalde training heeft gevolgd.

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Frank, er zit een verschil in de interpretatie van het probleem. Wij zouden van opleidingsmanagement verwachten dat wanneer iemand met meerdere dienstverbanden een verplichte opleiding heeft gevolgd, dit voor alle dienstverbanden waar diezelfde verplichting geldt ook wordt doorgevoerd in de opleidingshistorie die zichtbaar is onder 'Verplichte opleidingen".

Uitgaande van persoon X wie één dienstverband heeft als administratief medewerker in Amersfoort, en een tweede dienstverband als administratief medewerker in Utrecht: Op dit moment is het zo dat wanneer de training "Office 365" voor deze functie verplicht is, en dienstverband 1 wordt ingedeeld op een sessie, alleen voor dat dienstverband zichtbaar is dat deze opleiding reeds is gevolgd. Dienstverband 2 blijft nog in de lijst staan als een medewerker die de opleiding nog niet heeft gevolgd. Dit strookt niet met het feit dat de medewerker als persoon gewoon in het bezit is van de benodigde kennis.

Knipsel.PNG

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Ik bedoel overigens niet per se de "verplichte opleidingen" specifiek, maar het feit dat in de module een opleiding een dienstverbandgegeven is, en geen persoonsgegeven, vind ik, maar ook mijn collega's en onze klanten simpelweg vreemd.

Former Member
CHAMPION ***
door Former Member

Vooral met deze laatste opmerking van T van Son zijn wij het eens (opleiding als persoonsgegeven en niet als gegeven dat gekoppeld is aan één dienstverband)

Met vriendelijke groet,

Tessa Koster
Beleidsondersteuner/projectmedewerker Friese Poort Academie

Aanwezig:
Maandag, dinsdag, donderdag & vrijdag

tel 058 2849375
( tel:0582849352)
tkoster@ROCFriesePoort.nl

ROC Friese Poort
Badweg 2
8934 AA
Leeuwarden
Postbus 140
8900 AC Leeuwarden
tel 058 2849340
( tel:0582849340)
www.rocfriesepoort.nl

>>> Raet 30-8-2016 14:41 >>>

Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous

Zijn er al vooruitzichten m.b.t. deze wens?