Mijn Communities
Help
Anonymous
Niet van toepassing

Via javascript het mutatienummer kunnen ophalen in het formulier. Bijv: GF_Mutnr() (SLSR-I-651)

Status: Nieuw

Bij het proces om een vacature aan te vragen/aan te maken in Self Service hoort zowel een mutatienummer als een vacaturenummer (VC0001). Onderdeel van het vacaturenummer is een uniek volgnummer. Daarnaast bestaat ons vacaturenummer uit de afdelingscode en functiecode, om te kunnen gebruiken voor managementinformatie in EasyCruit.

Voor het volgnummer-onderdeel van het vacaturenummer bestaat een apart javascript, die een uniek opvolgend nummer creëert. Echter zou ik graag middels Javascript, het mutatienummer willen ophalen en onderdeel willen maken van het vacaturenummer, i.p.v. een extra unieke volgnummer. Daartoe heb ik een javascriptformule nodig die het mutatienummer ophaalt in het formulier. Bijv. ietrs als GF_Mutnr(). Proefondervindelijk, uit de documentatie, van onze consultant, van de servicedesk en van een andere klant begrijp ik dat dit nog niet bestaat.

Verzoek:

Maak het mogelijk om via javascript het mutatienummer in het formulier op te halen.

Redenen om dit te willen:

  • Mutatienummer is ook uniek en vervult daarmee de behoefte van een uniek vacaturenummer. Een apart volgnummer is dan dubbel en onnodig.
  • Voorkomt onduidelijkheid in communicatie over procesnummers. 'Bedoel je nu het mutatienummer of het vacaturenummer?'. We houden het vacaturenummer dan 'onder water' (hidden), zodat het puur voor de export en managementinformatie in Easycruit van pas komt.
  • Het vacaturenummer hoeft niet meer in de Resumé getoond te worden om op te kunnen zoeken (bijv. in Archief), omdat je dan immers op de kolom mutatienummer kunt zoeken. Wij gebruiken de Resumé uitgebreid voor allerlei andere behandelinformatie bij dit proces. Het vacaturenummer neemt veel ruimte van de Resumé in beslag en vertroebeld het overzicht van de informatie die daar staat.

Hoe lossen we dit nu op:

We kopiëren het mutatienummer uit de kop van de mutatie naar een rubriek in het formulier. Vanaf daar wordt het middels javascript opgehaald en onderdeel gemaakt van het totale vacaturenummer.

Bepaald geen 'leane' oplossing, daarom dit verzoek.

2 Opmerkingen
Former Member
CHAMPION ***
door Former Member
Hartelijk dank voor je idee. Het toegekende nummer is: SLSR-I-651
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to: