Mijn Communities
Help
coosterhoff1969
CONTRIBUTOR **

Rooster aanpassen door werknemer in verband met verlofuren

door coosterhoff1969
Status: Bestaat al

De medewerker kan zijn eigen rooster (werkdagen) aanpassen, maar moet niet zijn betrekkingsomvang aanpassen. Dit is handig voor verlofuren.

Bijvoorbeeld: Als een medewerker in plaats van op maandag op dinsdag gaat werken. zou de medewerker zelf zijn dagen kunnen aanpassen. 

5 Opmerkingen
Anonymous
Niet van toepassing
door Anonymous
Status changed to:

Goedemiddag @coosterhoff1969 

 

Ik ga er hier even vanuit dat dit een Education omgeving betreft, mocht dat niet het geval zijn hoor ik graag.

 

Zoals ik jouw Idee interpreteer, bestaan hier al mogelijkheden voor. Via Persoonsgegevens > Onderhoud > Metadata kun je precies aangeven welke secties wel 'Wijzigbaar in Mijn Talent' moeten zijn, en welke niet. Zo kun je bijvoorbeeld wel de roosters op Wijzigbaar zetten voor medewerkers, maar de Deeltijdfacor niet.

 

metadata.png

 

Afbeelding ter verduidelijking,

Mocht ik je Idee verkeerd interpreteren hoor ik uiteraard graag.

 

coosterhoff1969
CONTRIBUTOR **
door coosterhoff1969

Bedankt voor je uitleg. Echter als ik deze vinkjes aanzet zoals je hebt aangegeven dan kan de werknemer nog steeds niet zelf zijn rooster hier aanpassen in Mijn Talent. moet ik nog meer vinkjes aanzetten?

door catharinaconfina

@coosterhoff1969 heb je wel deze handeling toegevoegd aan de autorisatierol/gebruikersgroep/functiegroep 'Werknemer'?

coosterhoff1969
CONTRIBUTOR **
door coosterhoff1969 (Bijgewerkt ‎14-10-2021 13:37 door coosterhoff1969 )

Bedankt voor jullie suggesties. Het is inderdaad voor het onderwijs. Echter we willen niet dat de medewerker zijn eigen vaste uren kan aanpassen. Hij moet alleen zijn rooster (werkpatroon) kunnen aanpassen en niet zijn werktijdsfactor. Als je vaste uren op niet-wijzigbaar zet kan het werkpatroon niet aangepast worden door de medewerker.

We willen de bestaande uren anders verdelen over de week, dit is vooral belangrijk voor de verlof registratie.

door Floor Doornebosch
Status changed to: Status: Bestaat al

Dit kan gerealiseerd worden door de medewerker de juiste autorisatie via de functiegroep te geven in combinatie met het al dan niet wijzigbaar maken van de velden via de Metadata. Als de medewerker alleen het rooster moet kunnen aanpassen dan is het voldoende om de velden 'Effectief vanaf' en 'Rooster' wijzigbaar te maken voor Mijn Talent. De overige velden zijn dan niet wijzigbaar.