avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
CONTRIBUTOR ***

Endring på oppsett av inntektsmelding

Status: Delivered

Har i de siste månedene fått feilaktig utbetaling av sykepenger fra NAV som skulle ha vært utbetalt direkte til den sykmeldte. I følge NAV skyldes dette at inntektsmeldingen fra H&L inneholder sifferet 0,00 i feltet for beløp under refusjon. Systemet til NAV tolker dette som et tegn på at refusjonen skal utbetales til arbeidsgiver, og må behandles manuelt for å unngå dette. Ønsker derfor at inntektsmeldingen fra H&L inneholder en boks hvor man kan svare ja eller nei på spørsmålet "utbetaler dere lønn under fraværet og krever dere refusjon?" slik som skjemaet i Altinn har.

3 Kommentarer
Status changed to: Status: Accepted

Hei Anita!

Dette er lagt inn i vår plan for utvikling, og vil være implementert i neste versjon av Huldt & Lillevik. Denne vil bli publisert i løpet av mai. Følg med videre og denne idéen vil bli oppdatert til “Implementert” når dette er tilgjengelig.

Mvh

Kenneth Skogen

Huldt & Lillevik

CONTRIBUTOR **

Hos oss har vi opplevd det motsatte- i noen inntektsmeldinger har jeg  misforstått og utelatt å legge inn refusjonsbeløp. ( dette fordi jeg ikke var sikker hvor lenge den ansatte ville bli sykemeldt. )

Her har den ansatte mottatt sykepenger direkte fra NAV, med begrunnelse fra NAV at feltet for refusjon var tomt.

På skjema om opplysninger om overordnet er det krysset av for av vi som bedrift forskutterer sykepenger utover 16 dagers perioden. Litt "rot" hos NAV og tolkning av skjemaer.

Status changed to: Status: Delivered

Dette ønsker er implementert, i Huldt & Lillevik, og du må nå velge ja eller nei til om du skal ha refusjon før inntektsmelding sendes.

Mvh

Kenneth Skogen

Product Manager