Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
Huldt & Lillevik Lønn
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

GRENSEVERDI VERKTØYGODTGJØRELSE

Status: Stem - Vi vurderer!

Vi har mange ansatte i anleggsbransjen som får utbetalt verktøygodtgjørelse etter en fast sats på f.eks kr. 3,-/time. Vi har satt opp systemet slik at det plukker automatisk antall timer og ganger med sats,

MEN: det burde i tillegg kunne vært mulig å legge inn en grenseverdi på skattefri grense på 2700 tilsvarende f.eks. fagforening, el.kom, bilgodtgjørelse etc. slik at når grensen er nådd, kunne overskytende automatisk legges over på en skattepliktig lønnsart.

Terje Murvold 

1 Kommentar
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

Hei Terje og takk for forslaget!

Vi har ikke en løsning tilsvarende bilgodtgjørelse for slike variable godtgjørelser i Huldt & Lillevik Lønn. Forøvrig finnes den en funksjon som heter Saldohåndtering, og denne vil kunne gi deg beskjed i lønnskjøringen, når en grense passeres. Det er ikke en fullgod løsning, men jeg tenker den kunne være til hjelp. Du kan lese mer om Saldohåndtering i hjelpefilen i Huldt & Lillevik. Lønn http://hlrep.s3.amazonaws.com/HLonn/default.htm#saldohåndtering/saldohåndtering.htm?Highlight=saldoh...

Forøvrig anerkjenner vi ideen din, og vi oppfordrer alle til å stemme/like for å øke synligheten.

Her kan du lese mer om prosess for idéer og utvikling i Visma.

Med vennlig hilsen

Wenche Jacobsen