Mine områder
Hjelp
AnneGreteBakke
CONTRIBUTOR **

HL Lønn - Inntektsmelding til NAV, Opphørsdato

av AnneGreteBakke
Status: Ikke prioritert

Foreslår å endre Opphørsdato i inntektsmelding til NAV til "Til og med dato".

Dette vil tydeliggjøre grensen mellom hva arbeidsgiver dekker, og hva NAV skal dekke.  I enkelte tilfeller dekker arbeidsgiver deler av et sykefravær, fra og med en gitt dato skal NAV overta utbetalingen.

Opphørsdato, som HL bruker pr idag, mener jeg er mer uklart enn "Til og med dato".

4 Kommentarer
Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:

Hei

Vi må ta mange betraktninger når vi velger hva som skal prioriteres og vi må tenke langsiktig. Slik sikrer vi at våre kunder får mest mulig ut av løsningen. Ut fra kapasitetshensyn, og antall stemmer/likes vil dessverre ikke dette på nåværende tidspunkt vær noe som blir prioritert å endre i Huldt & Lillevik.

Mvh
Kenneth Skogen
Product Manager

ean036
CONTRIBUTOR *
av ean036

Hei,

Jeg er enig med at ordet oppørsdato i inntektsmelding er for uklart. Vi har en case der opphørsdato av oss ble tolket som "den dagen refusjon til oss opphører". Dato var 0107, og hos hos Nav ble det oppfattet som at det var siste dag vi skal ha refusjon. Dette medførte at den ansatte - som sluttet 3006 - ikke fikk sykepenger fra NAV for 0107, og at vi fikk refusjon for denne dagen . 

"Siste dag for refusjon" oppfatter jeg som mer klart (og indikerer at det er snakk om en til-og-med-dato)

Er det for mye arbeid å endre på denne teksten i inntektsmeldingen?

Mvh Elisabeth Andersen

Faggruppeleder fravær og refusjoner, UiT

AnneGreteBakke
CONTRIBUTOR **
av AnneGreteBakke

Helt enig med din beskrivelse. Håper Visma endrer teksten, slik at vi unngår flere misforståelser.

Nils Fossum
ACTIVE CONTRIBUTOR *
av Nils Fossum

Absolutt uklart slik det er nå! Så støtter behovet for en endring.

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"