Mine områder
Hjelp
May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***

Se på pakkseddel ordre som er avsluttet/fakturert

av May Britt Øybost
Status: Implementert

Ser at dersom det blir sett på en pakkseddel som er fakturert/avsluttet ordre, stilles det spørsmål om pakkseddel skal faktureres. Skjønner ikke hvorfor den muligheten skal være det.

Dersom det svares feil her, blir ordren åpnet igjen med status delfakturert/nyregistrert.

Denne muligheten bør fjernes, ser ingen grunn til at det skal registreres mer på en pakkseddel som allerede er fakturert.

3 Kommentarer
av Anne Haagensen
Status changed to: Status: Ikke prioritert

Hei!

Det er ikke pakkseddelen som blir merket som "fakurert",  men linjene på pakkseddelen.

Du kan legge inn flere linjer på en pakkseddel hvis du svarer Ja, Nei eller Cancel.  Du får ikke endret eller slettet en registrering som er fakturert. Hvis du svarer Ja, neste gang du da fakturerer på denne ordren blir de nye registrerte linjene med. Hvis du svarer "Nei" og du registrerer noe nytt på seddelen blir ikke statusen endret og ordren forblir Avsluttet, da legges kun kosten inn på ordren og ingen ting til fakturering.  Trykker du Cancel får du seddelen opp så du kan se på den,  du kan registrere en ny linje og da oppfører den seg lik Nei.

May Britt Øybost
CONTRIBUTOR ***
av May Britt Øybost

Hei Anne

Forstår bruken av denne men ikke hvorfor muligheten skal ligge her.

Dersom du går i historikken for å sjekke en pakkseddel og er uheldig og ikke svarer cancel som du må.

Får ordren ny status som delfakturert/nyregistrert og ingen skjønner hvorfor.

Dette tror jeg at jeg har spurt dere om før og ingen skjønner hvorfor ordren ligger slik.

Vi ønsker ikke å ha denne muligheten for å legge inn flere varer på en pakkseddel som allerede er fakturert. Det er det jeg synes er "tullete" sett fra vårt bruk.

 

av Anne Haagensen
Status changed to: Status: Implementert

Hei igjen May Britt!

 

Din idè har blitt diskutert med produktansvarlig og det er vedtatt at endringen vil bli gjort.

Utvikler har gjennomført endringen og det endrede programmet (H20000.acu) vil bli lagt ut i neste versjon.

 

Ha en riktig god dag:)

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"