Mine områder
Hjelp
Nina Rognskog1
CHAMPION *

Utfakturering - ønsker å legge ved inngående faktura rett fra ordren

av Nina Rognskog1
Status: Implementert

Ønsker ved utfakturering muligheten til å legge ved inngående faktura rett fra ordren.

Da slipper jeg å skanne inngående faktura og legge den ved som et dokument,  for at jeg skal kunne sende den med utgående faktura. 

11 Kommentarer
John Trygg
VISMA
av John Trygg

Muligheten finnes i Contracting, men dokumentet som ble dannet fra Dokumentsenteret er ikke presentabelt. Kommer en løsning på dette til neste versjon av Dokumentsenteret.

John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Implementert
 
John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Implementert

Hei!

 

Ble utviklet til versjon 13.10. 

 

Dersom du høyre klikker på fakturaen som ligger på ordren vil det dannes et pdf-dokument i dokumentoversikten. Kan da legges med utgående fakturaer.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei!

Dette er veldig bra, men vi får det ikke til å funke på grossistfakturaer som kommer til VDC via autofact? Skal det være slik?

mvh Karianne

Marit Jensen
CONTRIBUTOR **
av Marit Jensen

Er det mulig at denne funksjonen kan også fungerer fra seddel, det er ufakturerte sedler vi skal legge ved fakturaen.

John Trygg
VISMA
av John Trygg

Hei!

Det er ikke mulig å få dette fra fakturaer sendt via autofakt. Fra autofakt dannes alltid en detaljert pakkseddel som igjen overføres til fakturaene, dette gjelder kun regningsjobber.

 

Sedler kan ikke legges ved som et dokument, overføres til fakturaene per vare eller detaljert per pakkseddel. Det finnes ingen rutine som legger med sedler til fastpris oppdrag. Da må man skrive ut en materialoversikt og legge med som et dokument.

 

Vibeke Heitmann
CONTRIBUTOR **
av Vibeke Heitmann

Hei

Supert at det fungere å få inn faktura som dokument på en enkel måte, MEN vi er helt avhengi av også å kunne få autofaktura inn på samme måte.

det må vel kunne gå ann at dokumentet blir dannet som en PDF på samme måte som den "vanlige" fakturaen

 

John Trygg
VISMA
av John Trygg

Hei!

 

Det er ikke mulig for Contracting å laste ned blanketten som er dannet i forbindelse med import av autofakt-filene til Dokumentsenteret.

 

Løsningen på det er å gå over til EHF-faktura fra grossist. Du vil da ikke kunne få en automatisk priskontroll og man må i tillegg sjekke litt ekstra hvordan linjer med nettrabatt, frakt, etc fungerer ved import. Dokumentsenteret har hatt noen problemer med disse linjene fra noen av grossistene.

 

Vi jobber med å finne en løsning på dette.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

"Dersom du høyre klikker på fakturaen som ligger på ordren vil det dannes et pdf-dokument i dokumentoversikten. Kan da legges med utgående fakturaer."Katt glad

 

Tenkte jeg skulle teste dette, men må ha det inn med teskje, for jeg får det ikke til. Katt frustrert

 

Når du sier man skal høyreklikke på fakturaen, mener du da inngående faktura på ordre som ligger under seddel?

Også skal det kommer under "dokumenter"-fanen, slik at man derfra kan hake av slik at det blir med på faktura?

 

Når jeg står under spørring - seddel og høyreklikker på en innkommet faktura skjer det ikke noe. Så fremt jeg ikke peker på det lille ark-ikonet under kolonnen for lev. faktnr, da kommer bildet av fakturaen opp i dokumentsentervisningen. Men ingen ting kommer under fanen for dokumenter. Katt likegyldig

 

Har ver. 13.10.01

 

John Trygg
VISMA
av John Trygg
Status changed to: Status: Implementert

Hei!

 

Du må i fanen for "Spørring, Inngående faktura" i ordrebehandlingen. En faktura blir merket med en grønn hake etter at den er overført til dokumentoversikten.

 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Gagama to the rescue 🙂 

Først var jeg bare på seddelbildet, og når Vibeke guidet meg til inng. faktura og hjalp meg definere område - da gikk det supert Kvinne veldig glad

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"