for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Hei!
En og annen gang tryner salget i POS samtidig som betalingen går igjennom på bankterminalen. Dette løser vi ved å start POS uten at kabelen til bankterminalen er tilkoblet og avslutte salget med bankkort uten integrert bankterminal. Dermed er salget i POS og på bankterminalen likt.
Men så har vi satt opp POS med en betalingsemtode/hovedbokskonto for kredittkort og en egen for BankAxept. Her oppstår problemet ved ikke integrert bankterminal: Bokføringen vil alltid gjøres mot kredittkortkonto - også når kortet som opprinnelig ble brukt var BankAxept.
Savner et valg for "Bankkort ikke integrert" enten i "betalingsmetoder" eller som en linje i "bankkort betalingsmåte - valgfri". Ved å få alle salg uten integrasjon på egen hovedbokskonto må regnskapsfører ta et aktivt valg for å finne ut av om salget/saldoen skal til konto for kredittkort eller BankAxept.
(Jeg ser selvsagt ellers at en mulig work around er å legge inn betalingsmetode kredittkort for alle aktuelle korteieere under valgfritt oppsett slik at den ordinære betalingsmetoden kun benyttes når terminalen ikke er integrert, men er ikke det en dårlig løsning? Så fort det kommer en ny korteier vil oppsettet være ute og kjøre om man ikke følger med? Et eget valg for "ikke integrert" vil være stabilt uavhengig av korttyper som lanseres og forsvinner).
På forhånd takk!
Amund
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.