for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.
Som regnskapsfører i Sortland Boligstiftelse har jeg behov for å kunne indeksregulere husleia til våre 300 leietakere på en enkel måte den 01.01. hvert år. Vi benytter avtaleordre i Global til månedlig fakturering av husleie.
Husleieloven §4-2 sier at husleie kan indeksreguleres minimum 12 måneder etter siste leiefastsettelse. Det betyr at alle som flyttet inn i 12- månedersperioden før 01.01, må holdes utenfor husleieendringen, fordi det er mindre enn 12 måneder siden de flyttet inn og fikk fastsatt husleien. Jeg har ikke funnet noen måte å oppfylle husleieloven på dette punktet i Visma Global, og har derfor måttet fordele indeksreguleringen på alle 12 månedene i året, og legge inn nytt husleiebeløp på alle manuelt i den enkeltes avtaleorde-avtale 12 måneder etter at vedkommende flyttet inn. Dette er veldig tidkrevende og tungvint.
Går det an å legge inn startdato for leieforholdet/kundeforholdet i "avtaleordre, fane 3 avtaleordredetaljer" og så kunne selektere på "kunder med startdato <01.01.22" når jeg vil indeksregulere fra 01.01.23 under "oppdater avtaleordre mal"? Eller er det andre muligheter for å få til dette? Håper flere kunne ha nytte av dette! Lene Ramstad, Sortland Boligstiftelse
Du må være en registrert bruker for å legge til en kommentar her. Hvis du allerede er registrert, vennligst logg inn. Hvis du ikke har registrert deg ennå, kan du registrere deg og logge inn
Karenlyst allé 56
0277 Oslo, Norge
Email: kundesenteret@visma.comCopyright © 2022 Visma.com. All rights reserved.