Mine områder
Hjelp

Når bruker endrer skalering, %-vis visning på skjerm - bør Visma programvare takle det

av Thor Roymond Johnsen
Status: Ikke prioritert

Det blir stadig flere eldre brukere av systemene, og vi opplever jevnlig at utfordringer har sammenheng med at brukeren har endret skjermvisningen til 125% fordi de synes det er enklere å lese på skjermen da.

Noe som bør tas hensyn til?

8 Kommentarer
av Thor Roymond Johnsen

 Kundene kommenterer at "det går fint med andre programmer, men Visma Global takler ikke dette like bra?"

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Jeg har fått oppgitt fra min Visma-forhandler for en stund siden, at dette er noe Visma er klar over og jobber med, og at en fix skulle være på plass i løpet av september/oktober.

 

Åpenbart ikke skjedd noe i september, så krysser fingrene for at det skjer i oktober. Dette er et stort problem for oss, for med oppløsningen som er på nye skjermer i dag, så blir tekst i Visma Global alt for smått for mange. Endres skjermvisning/oppløsning i innstillingene går dette utover fakturautskriften i Visma.

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous
Status changed to:
 
av Siri Johannessen

Vi har også flere kunder som har problemer med dette. De opplever at det ble verre etter oppgradering til versjon 12.  Det er flere rapporter og utskrifter som ikke fungerer (hele rapporten får ikke plass på arket) hvis de har større skjermvisning, og de er nødt til å øke til 125% for å kunne se hva som står på skjermen. Vi har opplevd at dette er et problem for kunder som sitter med så store skjermer som 17". 

Så dette er noe vi håper blir en forbedring på.

av Merete Guttulsrød Andersen1

Pr i dag har vi ikke mottatt noen tilbakemelding på dette ønske, det vil derfor ikke bli prioritert.

av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Ikke prioritert
 
Kahunda
PARTNER
av Kahunda

Vi har flere kunder som synes dette er et stort problem. Det er vel ikke unormalt med store skjermer i dag på 24-27-eller over 30"

Da blir skriften i applikasjonene veeeldig små.

På tide å prioritere dette synes vi - og våre kunder

av Siri Johannessen

Kahunda: Fint om du liker/kommenterer på mitt innlegg: "Skriftstørrelse i Visma Global"  https://community.visma.com/t5/Ideer-i-Visma-Global/Skriftstorrelse-i-Visma-Global/idi-p/175622 da det innlegget fortsatt er til vurdering. Det du har kommentert på her, er nedprioritert av Visma.  

 

Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"