Mine områder
Hjelp

Servicerutine som sletter artikler som har blankt i navn feltet

av Morten Iversen PCSS
Status: Stem - Vi vurderer!

Ønsker en servicerutine som sletter artikler som ikke har noen verdi i artikkelnavn feltet.

 

Man skal egentlig ikke klarer å lagre en slik artikkel, men erfaringen tilsier at det er flere som klarer å få dette til.

 

For de som er interessert i å lese mer, så vet jeg om to måter (kanskje det er flere) det kan skje på.

 

Når en står i artikkelkortet og gjør et søk, og ikke treffer en artikkel, så blir det opprettet en artikkel i SQL med det artikkelnr som du gjorde søk på. Ved normalt bruk av Global, så blir den artikkelen slettet igjen i det man trykker ESC for å gjøre et nytt søk.

Men hvis det da skjer et brudd i med et søk oppe på en artikkel som ikke finnes, og da enten Rg_Cli eller RG_srv går ned, så er den artikkelen lagret for godt.

 

Det er dessverre mange som ikke klarer å logge seg ut av Global eller Terminalservere på slutten av dagen, så da klarer jeg å skjønne at det kan bli en del artikler ut av dette etterhvert, når pc går i dvalemodus, brukere blir kastet ut av Terminalservere, eller som noen har satt opp at Global prosessen på serveren tas ned hver natt, for å "begynne på blanke ark" neste dag.

1 Kommentar
av Merete Guttulsrød Andersen1
Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!
 
Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"