Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Amelding ved godkjenning av lønn

Status: Ønsker mer informasjon

Hei!
Idrettens regnskapskontor kjører et stort antall lønnsklienter. De har gått over fra Visma Global til .Net Financials. Lønnsbunten importeres på ascii-format (eksport fra VL). Det medfører at de ikke kan sende
A-melding ved godkjenning.
De har et sterkt ønske om at dette blir mulig snarest.

4 Kommentarer

Vi har en kunde (regnskapskontor) som har gått over fra Visma Business til 24/7 Office på noen klienter, det samme gjelder dem.

Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Kan du forklare ytterligere, Bård?

Ved Visma Lønn remitterer man, så rapporterer til A-melding. Enten ved godkjenning av en lønnskjøring, eller senere (typisk samlet for hele måneden).

Uavhengig økonomisystem. 

I link jeg fikk fra support, står det at overføring til Altinn ved godkjenning av lønn er grået når export til økonomisystem er satt opp til Ascii (Vet ikke hvorfor).
Det er tungvindt å måtte gå til utskrifter for å sende amelding. Det er dette kunden ønsker at blir mulig (på samme måte som om man har integrasjon til Global / Business).

aha, det du mente. Du må nok leve med det en stund - vi får se hvor lenge.  Som kjent er det enkelt å rapportere A-melding i utskriftssentralen.