Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Angivelse av hvilke ansatte som har kildeskatt

Status: Implementert

Det er et stor ønske at the i ansattår tabellen blir angitt hvilke ansatte som har kildeskatt.

Siden man manuelt må følge opp og beregne deres skatt på feriepenger er det vesentlig å vite hvilke ansatte som har kildeskatt. Med dagens løsning må man inn i selve skattekortfilen og finne frem informasjonen selv. Dette er både tidkrevende og komplisert for mange.

I ansatt år kunne det kanskje vært lagt til en kolonne med avhukning for kildeskatt der dette er oppgitt i fil.

Vi tror dette er et stor ønske for alle regnskapsbyråer og alle selskaper med en viss størrelse.

7 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Jeg er litt usikker om det er riktig måte å sjekke på om de ansatte har kildeskatt på lønn eller nei - men synes at disse informasjon man kan finne :  "Ansatte" -> "Ansattlister" og videre "Ansattliste med skatteopplysninger" i selve Visma Lønn. Der finner man de ansatte som har også skattekort med prosentsats 25%. Kan det være at det som har 25% - har da kildeskatt på lønn...?

Jeg tenker at dette ikke er sikkert nok svar på at den ansatte har kildeskatt, altså at vedkommende har 25% skatt. Man kan jo ha 25% skatt uten å ha Kildeskatt?!

("Ansatte" -> "Ansattlister" og videre "Ansattliste med skatteopplysninger" = Ansattår tabellen :-) )

CONTRIBUTOR *

Ja helt enig, veldig vanskelig å finne ut hvem det gjelder. Dette må kunne søkes opp under ansattnivå og  skattekort. Håper noen har en smart løsning på dette.

CONTRIBUTOR *

Du har sikker rett Stine, men alle de ansatte hos meg som har 25% skatt i Visma Lønn - har også kildeskatt. Jeg har bestillt også via Altinn skattekortopplysninger for dem som jeg skriver om, og alle har kildeskatt fra denne gruppe.

Man kan selvfølgelig ha 25% uten å ha Kildeskatt, absolutt ja! Men hvis det står 25% skatt på en ansatt som er fra utlandet, så det er stor sjanse at dette gjelder Kildeskatt... Håper at det kommer smart løsning på dette Smilefjes glad

Ja, helt enig. Vi har også anbefalt å bruke samme retningslinjer for en indikasjon om hvem det kan gjelde. Men det burde vært mer tydelig :-)

Dette kommer i Visma Lønn 14, planlagt sluppet 14. juni

Til informasjon, dette ble implementert i Visma Lønn versjon 14