Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Autopay og avviste transaksjoner

Status: Prioriteres ikke

Hei!
Så langt jeg ser kan man ikke sende enkeltbetalinger på nytt når lønn til en person blir avvist pga feil kontonr. 
Foreslår at det bør være mulig å sende en enkeltbetaling på nytt.

4 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Men feil kontonr?  Det skal avvises av Visma Lønn, skjedde ikk det?  Fikk du angitt et ugyldig bankkontonr der?

Vet ikke eksakt info kom kontonummer her, men betalingen gikk til Autopay og ble avvist i Autopay. Men om betaling avvises, kan men ikke få over en enkteltbetaling på en lønnskjøring om f.eks bankkonto blir korrigert på ansatt.

Jeg kan kanskje bidra med noe info om hvilke tilfeller der dette kan være aktuelt.

Vi har sett at ansatte har ligget inne i Visma Lønn med et gammelt kontonummer. Dette stoppes ikke i Visma Lønn.

Betalingen blir oversendt til Autopay og til bank uten problem, men så kommer det en tilbakemelding fra banken på at kontonummeret ikke er gyldig.

Selvsagt skyldes dette dårlig rutiner/kommunikasjon mellom ansatt og lønnsavdelingen.

Men jeg er helt enig i at det hadde vært fint om man kunne endre kontonummeret og sendt over aktuell betaling på nytt.

Om man kan det i Autopay er det jo en løsning som fungerer fint, men finnes det en beskrivelse av hvordan man gjør det?

Det ligger ingen planer om å tilpasse det, dessverre. Også av sikkkerhetsmessige grunner.