avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"

Inaktivere tabellene ansvarsenheter og hovedbok ved integ. med VB

Status: Stem - Vi vurderer!

Når en kunde har både Visma Lønn og Visma Business, så er jo hensikten at ansvarsenheter og kontoplanen vedlikeholdes i regnskapssystemet og overføres til lønn.

I midre bedrifter der en person både kjører lønn og fører regnskapet så vil jeg tro at dette fungerer godt.

Der i mot, i mere komplekse virksomheter og hos større regnskapsførere, der det sitter lønnskonulenter og regnskapsførere rundt om i hele landet er det ofte nødvending med mer kontroll og mindre åpenhet i systemene.

På bakgrunn av dette ønsker vi oss at tabellene ansvarsenheter og kontoplan kunne vært grået ut (ikke redigerbare) fra Visma Lønn, når integrasjonen mot Visma Business var på.

Kan dette vurderes til en senere versjon?

Vi mener at dette også understøtter funksjonaliteten og den tenkte rosessen med Visma Business/Visma Lønn/Visma.net.

3 Kommentarer
Status changed to: Status: Stem - vi vurderer

Skjønner ønsket, selv om det "løses" ved at lønningsmedarbeidere ikke oppretter noe i Visma Lønn i slike tilfeller 🙂  Og, det er jo slik det har fungert veldig bra siden tidenes morgen, i 2003.

Det hender også at man bruker noen felt/verdier kun i lønn.

Men som sagt, fullt forståelig ønske.

Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes det er en god idé

Stemmer for dette forslaget!

Mvh Ann Kjersti