avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

PARTNER

Koble flere lønnsarter, for enkelte ansatte (ikke alle)

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎21-02-2020 15:42 )
Status: Stem - Vi vurderer!

Det er et veldig stort ønske å kunne koble flere lønnsarter sammen - ikke bare en-og-en.

Eks: Registrering av 10 stk LART10 skal også føre til 10 stk LART418 og 10 stk LART420 osv.

Per nå må man koble f.eks LART418 med LART10, deretter koble LART420 med LART 418 osv. Det fungerer særdeles dårlig. Spesielt når man har mange LART som skal kobles sammen.

Det burde være mulig å koble mange LART mot f.eks LART10 - slik det kan gjøres i Huldt & Lillevik.

10 Kommentarer
PARTNER

Veldig, veldig enig i dette . I hotell er det ofte mange lønns arter som henger sammen og arverekkefølgen på lønns artene i Visma lønn er "feil vei"  .  Vi ønsker at våre tilleggs arter kan linkes opp mot en "mor"  som i dette tilfelle er Lart10 Timelønn.

Vi har nettopp gått over fra H&L lønn 5.0 og der fungere det slik. Det oppleves som mangelfullt når dette ikke lar seg gjøre..

Hei du/dere, 

Nå kjenner jeg ikke alle detaljer i behovet ditt, men du kan få definert at antallet du registrerer på en lønnsart skal kunne danne grunnlaget for mange andre lønnsarter. Trikset da er å koble LART10 til LART418, og så LART418 til LART420.

Her vel forsåvidt det du sier "fungerer dårlig" ... så det skjønte jeg ikke:)  kan du utdype det, samt gjerne konkret hva du ønsker?

PARTNER

Ja, det trikset du snakker om har vi prøvd. Det er en seriekobling eller kjedekobling på de forskjellige lønns artene. Og det funker ikke for oss. Eksempel:  Vi har vi Lart 10 som er timelønn, antallet her er grunnlag for f.eks Lart 418 som er arb.tøy godtgjørelse.  Problemet er at noen ansatte ikke skal ha dette tillegget , men det blir registrert selv om det ikke står som en fast trans.  Det funker slik at alle Larter som er seriekoblet kommer opp på alle ansatte som har Lart10 .  F.eks Lart 404,405,406,417 skal noen få ha og med seriekobling får alle , alle Lartene som er seriekoblet. Vi forstod det slik at det som var registrert som fast trans var overstyrende ift hva som er registrert, men det er ikke slik det funker i praksis.  Håper dette var forklarende .  Det vi ønsker at å koble mange lønnsarter mot en f.eks Lart 10. og at det som er registrert på faste transer er styrende for det som blir registrert.

PARTNER

takk for svar forresten 🙂

Stemmer det. Personer som skal ha tilleggene, må registrere sine timer på en annen lønnsart enn personer som ikke skal ha tilleggene. Virker vel som det løser behovet?  Med Visma.net Time eksempelvis, kan du eksponere akkurat de lønnsarter du ønsker til ulike brukergrupper, slik at de kun ser den/de lønnsarter de skal benytte, og med det ikke får brukt feil.

PARTNER

Slik jeg forstår deg nå er at det ikke lar seg gjøre, å endre dette i Visma Lønn, stemmer det? 

Vi bruker Tidsbanken som time -registreringssystem, med rimelig komplekse vaktlister og med en Larter som er bygd opp ihht H&L.  Kan Visma.net Time matche Tidsbanken?

Helt greit å legge inn dette som et ønske til Visma Lønn, om at generering av ulike tillegg skal kunne skilles fra person til person.

Slik det er nå, må grunnlaget (timene) registreres på forskjellige lønnsarter.

Dette vil altså fungere enkelt og greit ved bruk av Visma.net Time. 

Det var ikke min intensjon om i dette fora vurdere Visma.net Time opp mot andre timeløsninger, Visma har selv andre timesystemer med forskjellige muligheter og egenskaper vs Visma.net Time.  

PARTNER

Det hadde vært fint om flere lønnsarter  kunne ha en knyting mot en lønnsart samt at det som legges på faste transer bestemmer hva som skal være med.. Det hadde løst vår utfordring i denne saken iallefall..:-)

Jepp, da skjønner jeg ønsket:)    Skal vi endre overskriften?  Kanskje dere får flere "likes" da?  

PARTNER

Ja, gjerne.. Du tenker ut hva som er best ;.) Takk-o-takk og God Helg