avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Lønnslipper frem i tid

Status: Akseptert

Kommer det i neste versjon at vi kan legge inn dato for når lønnslippene skal bli sendt ut på mail?

27 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Det hadde hjulpet oss veldig, særlig ved ferieavvikling. Så håper dere kan få til dette!

CONTRIBUTOR *

Stort ønske fra oss som er på regnskapskontor også.

CONTRIBUTOR **

jeg henger meg på her. vi bruker også power office som system og her er dette på plass og fungerer strålende.

Nå forsvinner vel epostmuligheten fra visma lønn ifm innføringen av GDPR i mai? Har forstått det som at eposten da må være kryptert, og det er noe som Visma ikke satser på...

CONTRIBUTOR **

Trodde det var godt nok at lønnslippene var passordbeskyttet?

Vi kan da ikke gå tilbake på papir...

CONTRIBUTOR *

Vi har fått besked om att passord räcker för att uppfylla kraven för GDPR. Att skicka löneslippen via vanlig post är inte mer rätt eftersom GDPR gäller även papper, inte bara elektroniskt. 

Nei, det er ingen plan for det, dessverre.

Nå er det vel primært i forbindelse med sommerferie dette er en greie.

Hvor man kan være ferdig med lønnen en god stund før penger står på konto.

Det står utbetalingsdato på lønnsslippene, normalt er jo dato ganske den samme hver måned også, så en liten forklaring til de ansatte kan kanskje være nok?

Utover det, Visma Lønn lønnsslipper på e-post er kryptert, så det er greit - også vs GDPR.

Visma.net Payslip er den beste og sikreste måten å sende lønnsslipper på.

Det er en gratis-tjeneste man kan lese mer om her 

CONTRIBUTOR **

Vi som regnskapsbyrå hadde nok trengt den løsningen også ellers i året, vi ser jo at f.eks Power office som også brukes hos oss har denne løsningen så det må da være mulig å få til.

CONTRIBUTOR *

Ja, regnskapsbyråer har behov for å kunne sette dato. Vi kan gjerne kjøre lønn 4-5 dager før, men kunden ønsker ikke at lønnsslipper skal sendes ut før utbetalingsdato. Da blir det "litt" tungvint å logge på igjen for å sende ut.

Så ønske om å kunne sette dato for utsending er stort :-)

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes det er en god idé.

CONTRIBUTOR *

Dette må prioriteres. Vi på regnskapskontor vil få særlig nytte av dette. Men tror dette også er allment ønsket. Ofte diskusjon om dette på kurs hos Visma.

CONTRIBUTOR **

Enig ! dette trenger vi.. ikke bare på sommern, men ellers i året også.

CONTRIBUTOR ***

Helt enig i at det hadde vært greit med mulighet for å sette automatisk dato for utsendelse av lønnsslipp på e-post.

CONTRIBUTOR **

Dette er et ønske fra oss også! Hadde vært kjempefint om dere kunne få ordnet dette.

Mvh Anne-Mari

Helt klart en meget nyttig funksjon, det er ikke sommerferie som er hovedproblemet her, da kan en alltids avtale med selskapet avvik. Det er de 11 andre månedene i året, der man fra et byrå ståsted kunne kjørt FERDIG / GODKEJNT lønn og fått Payslipp på mobilen til ansatte på utlønningsdato.

De som har kjørt lønn for mer en 3 ansatte vil satt pris på en slik funksjon. I og med at Visma satser på byrå / og har kampanjer på Payslipp er dette meget viktig å få til.  

mvh

Stein Hugo

CONTRIBUTOR **

Stort ønske herifra også!

CONTRIBUTOR **

Det hadde vært glimrende med en slik funksjon.

Dette er det et sterkt ønske om hos oss også.  Vi på avdelingen min, samt andre avdelinger jeg har snakket med

ønsker denne funksjonen sterkt.

I tillegg vil en kvittering for at slipper pr e-post faktisk er sendt ut også vært en fordel.

CHAMPION **

Stort ønske fra vårt byrå også!

Og som flere andre skriver: dette har Poweroffice Go og det fungerer utmerket. Det at ansatte får lønnsslippen x-antall dager før utbetalingsdato er forvirrende for mange. Forstår at det må gjøres endringer mtp mailserver, men dette burde ha vært prioritert.

Stort ønske fra oss også!

CONTRIBUTOR *

Absolutt et ønske.

Samme med kvittering på at slipper pr. e-post er sendt ut.

CONTRIBUTOR *

Vi hadde nok ønsket dette resten av året også, ikke bare i ferietiden.

Har flere kunder som vil at lønnsslippene skal sendes ut dagen før utbetaling.

Da hadde jeg sluppen å skrive meg en huskelapp for utsendelse av disse, da lønnen er ferdig flere dager tidligere.

Når så mange virker å ha stort ønske om å kunne sende "lønnsslipper frem i tid" - er det gledelig å kunne informere om at dette nå er inne i planen for Visma Lønn versjon 13.10 (desember 2018)!

Samspillet vil skje med distribusjonsprosessen vi styrer selv, nemlig Visma.net Payslip  (ikke når lønnsslipper sendes på e-post, av flere årsaker).

Visma.net Payslip er den anbefalte måte å sende lønnsslipper på, og prisen er kr 0 Smilefjes glad   Du kan lese mer om Visma.net Payslip her

Fantastisk !! Gleder oss til dette.Bilderesultat for brevdue

CONTRIBUTOR ***

Hvorfor ikke på e-post?

Ville gjerne også hatt på e-post da det er en del lønnsmottakere som ikke bruker payslip. 

(de som synes apper er skummelt).

Hvis det bare blir mulig og bruke pr payslip vil dette bli ubrukelig for mange av mine klienter,

og da er jeg like langt.

CONTRIBUTOR **

Ja, det hadde vært ønskelig