Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
PARTNER

Lønnsslipp: samme person - flere lønnskjøringer

Status: Stem - Vi vurderer!

Hei,

Vi har et veldig stort behov for å kunne skrive ut lønnsslipper på samme person over flere lønnskjøringer. Eksempel ansatt nr 1 fra kjøring 2018001 til 2018012. Dette være seg personer som trenger lønnsslipper for en gitt periode ifm private lån, dokumentasjon mot NAV og krav på sykepenger, innsending/rapportering ifht offentlige verv, etc.

33 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Dette hadde vært helt strålende å få på plass hos oss også Smilefjes glad

Status changed to: Status: Åpen

Ved bruk av den anbefalte og mest moderne løsning, Visma.net Payslip - har alle ansatte tilgang til sine historiske lønnsslipper. Da er de selvbetjent, om de f.eks sitter der en lørdag og ønsker tilgang på de 3 sisteSmilefjes glad

CONTRIBUTOR *

Tanken din er god Gunnar, men med flere hundre ansatte er det en gang slik at ikke alle bruker Payslip!

Det går an å skrive ut lønnslipper på flere ansatte for samme kjøring, men ikke flere lønnsslipper på en ansatt?

Dette må da gå an å få på plass?

PARTNER

Heisann,

Er enig i at man i en "optimal verden" burde ha hatt alle firmaer og alle ansatte registrert i Visma.net PaySlip, men der er vi ikke enda.

Siden man kan skrive ut lønnsslipper på flere ansatte over en lønnskjøring, bør det være mulig å kjøre ut lønnsslipper på samme ansatt over flere lønnskjøringer.

Og med 39 "likes" er vi ikke alene som mener det Smilefjes glad

CONTRIBUTOR *

Dette må være en smal sak å få på plass.

Når kommer det?

CONTRIBUTOR **

Veldig aktuell for oss og. Vi har ein god del utanlandske arbeidstakarar. Når dei søker om E301-skjema må vi sende inn NAV 04-02.03 og legge ved kopi av alle lønsslippar. Vil forenkle veldig for oss å få til ei slik utskriftsløysing.

CONTRIBUTOR *

Ja, det hadde vi også hatt bruk for. Sårt savnet...

CONTRIBUTOR ***

Jeg slenger meg på her. Savner dette veldig!

CONTRIBUTOR *

Dette ønsker vi oss også.

CONTRIBUTOR *

Jeg savner dette siden vi gikk over fra Huldt & Lillevik til Visma Lønn.

også greit å se timesatsene - de kommer ikke opp v/lønns-ticker.

CONTRIBUTOR *

Jeg savner også dette!

CONTRIBUTOR *

Det hadde vært kjempefint å få på plass Smilefjes likegyldig

PARTNER

I mellomtiden kan den ansatte også hente ut direkte fra Altinn det som er innrapportert fra arbeidsgiver- skjema  A08 mine inntekter og arbeidsforhold- denne kan taes ut månedlig. :-)

CONTRIBUTOR *

Etter å har gått over fra Huldt & Lillevik til Visma Lønn så er dette savnet

CONTRIBUTOR ***

Savner dette vi også. Vi som arbeidsgiver har ikke tilgang til den ansattes PaySlipp eller den ansattes "mine innetkter", 

I min hverdag hadde det vært ideelt å kunne hatt en lønnslipphistorikk knyttet til Ansattkortet på den enkelte ansatte, med mulighet til utskrift. Kanskje lik den i PaySlipp som vi ikke har tilgang til.

CONTRIBUTOR **

Dette hadde vært strålende for oss.

CONTRIBUTOR **

Jeg har også savnet funksjonen med å kjøre ut alle lønnsslipper for en ansatt for en bestemt periode, eller hittil i år.

Det er ikke slik at Payslip for alle ansatte/bransjer/selskaper.

Dette har vært en funksjon i alle tidligere lønnssystem jeg har brukt, og burde være en smal sak.

Når kommer det?

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg er ny bruker i Visma lønn , leitet etter denne funksjonen men ser  nå at denne ikke finnes.Har hatt dette i alle andre lønnssystemer jeg har benyttet.

Ser at denne tråden er startet i sept 2018, men finner ikke noe om at det arbeides med denne funksjonen.

Er dette en funksjon som  vil komme ? Den er sårt savnet.

CONTRIBUTOR ***

Vi savner også denne funksjonen, flere lønnslipper til samme person.

Hei, ser det er mange som ønsker dette.  Når er det dere kjører ut mange historiske lønnsslipper til en og samme person? hva er formålet

CONTRIBUTOR **

Det kan for eksempel være i forbindelse med at en ansatt skal ta opp lån, dokumentasjon på inntekt til NAV, ansatt som har sluttet og dermed byttet epostadresse eller vi har fått oppgitt feil epostadresse og må ettersende alle lønnsslipper.

CONTRIBUTOR **

Dokumentasjon til NAV, søknader om U1-skjema for utenlandske arbeidstakere. Ansatte som ikke har slettet de fra eposten sin, og så trenger utskrifter.

Tips! Det er enda mer å hente på å la ansatte ha tilgang til alle sine historiske lønnsslipper i en Portal.

Da kan ansatte hente dem ut samme kveld de søker om lånet, som nok også ofte foregår i helgen.

Les mer om det her .   

PARTNER

Hei Gunnar,

Det løser ikke mange av utfordringene nevnt ovenfor. PaySlip er ikke fasiten her.

Og igjen: Huldt & Lillevik har tilbydd dette lenge. Og det burde heller ikke være veldig vanskelig å få implementert.

CONTRIBUTOR **

Dei fleste gangane vi har behov for denne funksjonaliteten er fordi vi skal legge ved lønslippane som dokumentasjon til NAV og liknande. Altså der vi står som innsendar, ikkje lønstakar. Så lønstakar sin tilgang i Portal vil ikkje hjelpe oss.

I de tilfeller man sender en ansatts lønnsslipper til eksterne, så skjer vel det på papir. 

Det er kanskje noen som har innvendinger rundt lovligheten av det, kan stå sensitive opplysninger på den.

Det enkleste er jo å sende dem elektronisk, men sende dem usikret, altså ikke kryptert er heller ikke bra - fort lovstridig det og.

Når lønnsslipper sendes til ansatte selv, er det pålagt å være kryptert - noe våre løsninger gjør.  

CONTRIBUTOR **

Vi sender alltid lønnsslipper kryptert elektronisk. Enten vi tar ut en og en, eller vi får muligheten til å ta ut for flere lønnskjøringer på en gang. Hvorvidt det er lovlig å sende lønnsslipper pr post eller ikke er vel ikke spørsmålet i denne saken Smilefjes glad

CONTRIBUTOR ***

Helt enig med Judith, her. Spørsmålet er kun om den tekniske løsningen eller forenklingen her.

Dette burde ikke være en stor sak å få til, hvis Visma virkelig ønsker å høre på brukerne sine. Smilefjes glad

CONTRIBUTOR **

Vi sender ut epostar til ansatta via oppsett i Visma, så reknar jo med at dei er krypterte. Med vi har stadig vekk behov for å trykke ut alle lønnslipper til ein ansatt på papir som dokumentasjon til NAV osv. Dette er primært utenlandske arbeidstakere som er sesongansatt og berre her om sommaren. Dei har behov for denne type dokumentasjon til eigne sjukekassar, overføring av rettigheiter frå Norge til utland osv. Behovet vårt går difor primert på å få papir-utskrift, men epost er også fint. Og sender ein dei via Visma Lønn så blir dei vel kryptert om det er ein slipp eller fleire?

PARTNER

Er enig med de over - dette er snakk om en teknisk endring.

Hvorvidt det er lovlig eller ikke er ikke til vurdering. Vi krypterer all utgående dokumenter hvor det er krav om det, og vil naturlig nok også gjøre det her.

Ser det er blitt 144 likes - så flere er nok enige Smilefjes glad

CONTRIBUTOR *

Sårt savnet.

Ønsker også dette. I det hele tatt mulighet til å eksportere lønnsslipper og andre rapporter over flere perioder på én eller flere ansatte, samt lønnsgrunnlag og annet lagret i Visma Lønn til f.eks. revisor. Nå må man inn og ta ut én og én av alt.

PARTNER

Dette er blitt etterspurt på så å si samtlige lønnskurs jeg har deltatt på.  Har flere som ikke ønsker payslip, så dette er noe som bør ordnes.