avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
CONTRIBUTOR **

Lønnstrinn (Ulike satser for avdelinger/turnuser)

Status: Prioriteres ikke

Lønnstrinn pr. i dag kan ikke benyttes til ønsket formål, da vi har flere variabler som spiller inn.
Feks. så kan en ansatt jobbe på 3 ulike avdelinger i løpet av en opptjeningsperiode, og alle 3 avdelinger kan ha ulike satser basert på turnus.

- Fagbrev/ikke fagbrev
- Antall dager på avdeling
- Ansiennitet
- Turnus

Ønsker at man skal kunne legge inn ett lønnstrinn på person, som igjen ligger under satser på lønnstrinn, Månedslønn, daglønn og timelønn.
Eventuelt overtid 50% og overtid 100%, dersom ikke dette kan legges inn i behandlingsregelen på lønnarten.
På denne måten kan man da bare registrere antall dager på hver avdeling, antall timer overtid samt lønnstrinn, og satsene vil hentes automatisk.

Ved etterbetaling vil man bare være nødt til å legge inn ny sats på lønnstrinnene en plass, og kjøre etterbetaling fra dato til dato,
og systemet selv plukker ut hvem som har fått hvilken lønn og på hvilken avdeling.

Det samme gjelder ved ordinær lønnsendring ved ansiennitetsopprykk. 

Lønnstrinn er noe som er mye brukt i andre lønnssystemer, blant annet Agresso har dette som en standard.

6 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Utrulig dårlig av et lønnssystem som skal være ett av de ledende, at man ikke kan legge inn lønnstrinn i systemet.
Lønnstrinn er en selvfølge og bør være et minstekrav at et lønnssystem skal inneholde, og at man kan gjøre beregninger i systemet på en enkel måte.

Bør prioriteres høyt på lista til Visma, slik at dette er ok i løpet av kort tid.

Godt innspill Morten 🙂

Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Visma Lønn har lønnstrinn. Og du kan legge inn årslønn pr lønnstrinn, slik at lønnsendringer oppdatert alle ansatte. 

Men jeg mistenker ditt behov er mer avansert enn som så.

Visma Lønn har ingen spesiell turnus-løsning, ei heller støtte for personer med flere aktive arbeidsforhold i samme juridiske enhet.

Men send meg gjerne mer informasjon, så kan vi ta diskusjonen derifra

mailto:gunnar.glendrange@visma.com 

CONTRIBUTOR *

Ber om at lønnstrinn kan legges inn ved registrering av lønn, slik de har det i systemet Agresso lønn. Dette er ikke bra nok!

Mvh

Anne

CONTRIBUTOR ***

Hvor legger man inn innstillinger på lønnstrinn?

CONTRIBUTOR ***

Takk for kjapp respons! 🙂