avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR **

Sletting av faste transer ifbm. GDPR

Status: Implementert

Ifbm at ansatte slutter ønsker vi å ta vare på det vi kan av inforamsjon om den ansatte i Visma Lønn for å bevare firmaets historikk, vi kunne derfor ønske at det var mulig å slette faste transer etc. ihht. retningslinjene for GDPR, er dette en lønsing dere vil vurdere å se på?

7 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Tror det er første gang vi hører innspillet, slette faste data ... da har jo personen normalt fått denne lønnen mye av siste 5 oppbevaringspliktige årene, så ser ikke helt formålet ... mange firma vil nok anse at disse data er en del av dokumentasjon-oppbevaringen. Angir du slutt-dato på transaksjonene blir de borte fra faste data, dog bare visuelt 🙂  

CONTRIBUTOR *

Godt forslag. Viktig å ta vare på historikk om ansatte, men slik Visma Lønn er idag er ikke det mulig iht. GDPR etter de oppbevaringspliktige årene. Det som trengs er å ha ansattes navn (eventuelt personnummer), startdato og sluttdato. Da er det mulig i ettertid å se firmaet utvikling i forhold til ansatte.

(updated by Gunnar Glendrange VISMA ‎28-08-2019 13:37 )

Sen tilbakemelding, men som du forhåpentligvis har sett ... kom det en rapport i Visma Lønn versjon 14 som gjør dette for deg!  

Lansert i juni. 

CONTRIBUTOR **

Veldig bra! Dette hadde jeg ikke fått med meg.

Takk for beskjed:)

CONTRIBUTOR **

Med denne funksjonen slettes den ansatte helt og ingen historikk blir liggende igjen, eller er det noe i utvalget som ikke skal krysses av for å beholde navn, start- sluttdato, stilling o.l.?

Rutinen sletter ikke ansatte, så de forblir

CONTRIBUTOR **

Ok, men hos meg ble den ansatte jeg testet rutinen på helt borte. Når jeg søker opp vedkommende på ansattnummer er denne som ny og ubrukt, søker jeg opp navnet får jeg ingen treff, det er huket av i firmaopplysninger at sluttetede ansatte skal vises.