Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 

Søkefunksjon for ansatte ved overføring av faste transer

Status: Prioriteres ikke

Når man skal overføre faste transer så kan man jo velge om alle ansattes faste transer skal være med, eller kun for utvalgte ansatte.

Her hadde det vært veldig praktisk med en søkefunksjon på ansatt nr eller navn.

I noen databaser finnes det mange hundre, og kanskje flere tusen ansatte, da er det ganske klønete å scrolle igjennom liste :-)

5 Kommentarer
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Kan du utdype ønsket litt mer?  Hvilke situasjoner dette kan være aktuelt i, osv.

Om du f.eks har så mange ansatt som du refererer til - så bør helst ting gå automatisk. 

Enten man skal ha faste lønnsdata, eller ikke (ala permisjon uten lønn, sluttet). 

Det er jo også mulig å hente inn for enkelte ansattgrupper, så med det holde spesielle personer utenfor.

Dette er aktuelt når man skal gjøre en korreksjon for en eller noen få ansatte.

Det kan være ulike grunner til dette:

Korreksjoner

Ekstrakjøringer

Spesielle avtaler som skal testes før de iverksettes

Første overføringen ga ikke ønsket resultat, faste transer korrigeres og man skal overføre på nytt for enkelte ansatte

Kan være greit å kjenne til at under Rutiner, Registrering, Faste transaksjoner. Her kan du bruke søkelinjen på toppen, merk den / de linjer som skal overføres. Klikk så på knappen "Overfør faste transaksjoner" - resultat er at kun merkede linjer blir overført til lønnskjøringen. 

Takk Morten! Den var jeg ikke klar over, men er jo absolutt en løsning!

Status changed to: Status: Prioriteres ikke