Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Visma lønn - otp integrasjon

Status: Prioriteres ikke

Hei, var i går i møte med DNB vedrørende vår OTP ordning for våre ansatte. I dag gjøres alle oppdateringer manuelt, dette da integrasjon med Lønn og Livselskaper ikke er god nok. Dagens løsning fungerer fint for faste ansatte, men den skiller ikke mellom deltidsansatte og sesongansatte. Og disse behandles på forskjellig måte i forhold til regelverket. Når det gjelder sesongansatte så er det 3 kriterier som må oppfylles: 1) Vedkommende må være over 20 år 2) Stillingsprosenten må være over 20% 3) Og alle kriterier må være oppfylt 3 påfølgende år. Da har den ansatte krav på OTP i år 4 og dette skal da tilbakedateres for hele perioden. 

For å få til dette må man fra Visma Lønn sin side kunne tagge den enkelte ansatte hvorvidt hvilken type ansatt man er, fast, sesong eller deltid. Det kan også være mer informasjon som må legges i filen som Visma eksporterer til LIV selskapene. Deretter må LIV selskapene implementere  dette inn i sin løsning.

Det er to viktige grunner til at dette bør gjøres: 1) Min påstand er nok at det er mange firmaer med sesongansatte som oppfyller kriteriene, men som ikke tar jobben med å innrapportere dette. Og det er nok svært få unge sesongansatte som kjenner til dette. 2) Dette er en tidkrevende oppgave å følge opp for selskaper med mange sesongansatte.

//Norway Yacht Charter AS

Geir Kristiansen

1 Kommentar
Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Takk for tilbakemeldingen.

Det er ingen ting som tilsier at Visma Lønn ikke rapporterer det vi skal, også i slike tilfeller.

Løsningen har vært ute i mange mange år, og vi har ikke fått indikasjoner på at ting bør justeres.

Sesongarbeider eksempelvis, tror jeg ikke er informasjon mottaker har bedt om i overføringen.

Deltid blir rapportert.

Men vi ser gjerne nærmere på løsningen, skulle f.eks DNB ønske det.