Mine områder

Logg inn Gå til de områdene du ønsker å legge til og velg "Legg til i Mine områder"
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

automatisk sletting av ansatte

Status: Akseptert

Ved ny personvernlov så skal vi ikke ha liggende opplysninger om en ansatt som har sluttet. Det skal regnskapsmessig være i arkiv i 5 år. Så forslaget mitt er at når en ansatt har vært sluttmeldt i 5 år, så slettes denne automatisk eller finnes andre muligheter?

6 Kommentarer
Status changed to: Status: Vurderer

Det er enkelt å slette sluttede personer i Visma Lønn.  Kun "markere" dem (under f.eks ansattlister) så trykke delete. Da får du spørsmål om personen(e) skal slettes.  Visma Lønn vil ikke slette personer som har fått lønn i år, eller har feriepenger til gode.

I versjonen som kommer i mai (GDPR), kan du legge inn antall år oppbevaringsplikt (default 5), hvor også det legges til grunn vedr sletting.

Enig forslaget, angi at man ønsker systemet automatisk skal slette når kriterier er oppfylt!

Status changed to: Status: Stem - Vi vurderer!

For å sikre best mulig oversikt over hvilke ønsker og idéer flest ønsker, er det viktig å se hvor mange som har de samme behovene. Oppfordrer derfor alle til å stemme om de synes det er en god idé

CHAMPION **
Veldig god ide! for oss som har lønn for mange selskaper vil dette helt klart være en fordel
CONTRIBUTOR *

Hei,

Hvis man sletter ansatte, så står det i burkertipset:

NB! Når du sletter en person, blir ALLE tilhørende data slettet.

Dette betyr at totalrapporter for en periode hvor slettet person har fått lønn, ikke lenger vil gi en totaloversikt. Personens lønn vil ikke fremkomme.

Vil dette si at alle transaksjoner under "godkjentlønn" blir borte?

Status changed to: Status: Åpen/Vurderer

ALLE data tilhørende personen du sletter forsvinner, i så fall  (ikke data til andre, selvfølgelig).

Status changed to: Status: Akseptert

Enig automatisk løsning hadde vært fint, for dem som ønsker det.

Typisk rutine i januar.  La meg få legge til at det er veldig enkelt å gjøre dette manuelt, tar under 2 minutter!