Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Facebook - piksel

Status: Implementert

Hei.

Vurderer dere å gjøre det mulig å legge inn facebook - piksel på nettbutikken? For å kunne spore konverteringer via annonsering på facebook, må denne pikselen legges inn i <head> kodene på nettsiden. Jeg forstår det slik at det ikke er mulig for Visma å legge dette inn for oss, men kanskje det er mulig å gjøre dette på samme måte som en legger inn kode fra google analytics? Sporing/registrering av konverteringer i nettbutikken for google analytics og og adwords burde også være mulig. 

Om det er noen som har tips til meg i tilfelle dette er mulig å få til i nåværende versjon av webshop, så gi lyd Smilefjes glad

16 Kommentarer

Hei, Gisle. 

Dette er det dessverre ikke mulig å legge inn i Webshop per i dag, men jeg skal melde dette videre til våre utviklere som et ønske om forbedring. Det er absolutt et godt innspill!

En idé kunne ha vært å kanskje dobbeltsjekke om dette er noe som er mulig gjennom Google Analytics, da det finnes en kobling mellom Visma Webshop og Google Analytics.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

Logget på saksnr.: 239569

CONTRIBUTOR **

Dette meldte vi inn allerede i 2015 men det aldri kommet noe i etterkant. Denne forbedringen er meget viktig ettersom at Facebook er noe av det beste markedsføringsverktøy. Vi har betalt for Facebook-annonser i flere år og har ikke peiling på konverteringen vi får ut av det, som er en stor ulempe.

Hei, Christian.

Beklager sent svar. Takk for innspill! Jeg skal melde inn et ønske om forbedring fra deg òg. Jo flere ønsker som blir registrert angående dette, jo fortere og større sjanse er det for at dette ønsket vil prioriteres Smilefjes glad 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

CONTRIBUTOR **
Hei Linn, Er utviklingen av dette i gang? Å ha en slik kode-integrasjon er kritisk for de aller fleste nettbutikker som ønsker å kunne følge med på konverteringer i forhold til markedsføringskostnader. Utviklingen av dette blir helt avgjørende for oss fremover. Mvh Christian

Hei, Christian.

Jeg skal undersøke med utviklingsavdelingen, og komme tilbake til deg så fort jeg vet noe mer Smilefjes glad 

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

CONTRIBUTOR **

Hei,

Takk. Jeg må påpeke at selv om vi er fornøyde med web-løsningen deres, så er vi ganske skuffet over utviklingen av nye forslag/ideer. Det er fortsatt kritiske elementer som mangler på løsningen deres (slik å kunne integrere en kode fra Facebook for å kunne måle konvertering på annonser man betaler dyrt for) og føler at mye går til utviklingsavdelingen, uten at man noen gang får noe positiv tilbakemelding. Noen av forslagene her på forumet skal ikke være så vanskelige å gjennomføre.

Mvh

Christian

Hei, Christian.

Dette er et godt ønske, men jeg har nå fått tilbakemelding fra Produktansvarlig om at dette ikke er noe vi planlegger å implementere i nærmeste fremtid.

Om dette er noe du er avhengig av i din nettbutikk vil jeg anbefale deg å ta en titt på f.eks MyStore.no. Du kan lese mer om nettbutikkløsninger du kan integrere med Visma eAccounting her.

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support 

CONTRIBUTOR ***

Dette sier litt om seriøsiteten: dette ikke er noe vi planlegger å implementere i nærmeste fremtid.

Facebook Pixel er så viktig at flere SEO eksperter jeg har snakket med sier rett ut: 
Da hadde jeg byttet plattform. 

Dette må på plass hvis dere skal vokse sammen med oss som betaler dere for nettløsning.

Mvh

Ståle 

CONTRIBUTOR **

Har også etterspurt dette. Vurderer nå å gå til andre løsninger om dette ikke løses i nær fremtid.

CONTRIBUTOR *

Jeg er overrasket over at dette har vært foreslått av kunder i flere år uten at det er blitt gjort noe med. Jeg melder meg på listen, og håper flere kan presse på for å få ønsket igjennom . For meg virker det fullstendig ubrukelig å drive en nettbutikk uten denne muligheten. Jeg har brukt mye tid på å sette opp en butikk, og tatt det som en selvfølge at dette var noe jeg kunne innstallere når jeg kom så langt i prosessen. Der er jeg nå, og det vil være omtrent en ukes jobb å opprette butikk et annet sted som er det rådet jeg får fra support.

CONTRIBUTOR **

Blir endirng av web løsning om ikke dette støttes når neste betalingsrunde kommer fra visma. Dette må på plass asap.

Status changed to: Status: Akseptert

Status endret til: Akseptert.

Vi ser på API'et til Facebook nå for å implementere dette. 

Setter status "Under utvikling" når selve kodingen starter. 

CONTRIBUTOR *

Jeg støtter 100% dem som mener at dette for lengst skulle vært implementert i eA.

Faktisk lette jeg lenge etter hvordan jeg skulle legge inn FB pixelen før det gikk opp for meg at det faktisk ikke er mulig. Det var en sjokkartet opplevelse, og jeg sier meg enig i at det er useriøst at noe så viktig har vært uteglemt/utelatt.

Kom igjen, dette haster!

CONTRIBUTOR *

@Gisle Karlsen-Oma  skrev:

Hei.

Vurderer dere å gjøre det mulig å legge inn facebook - piksel på nettbutikken? For å kunne spore konverteringer via annonsering på facebook, må denne pikselen legges inn i <head> kodene på nettsiden. Jeg forstår det slik at det ikke er mulig for Visma å legge dette inn for oss, men kanskje det er mulig å gjøre dette på samme måte som en legger inn kode fra google analytics? Sporing/registrering av konverteringer i nettbutikken for google analytics og og adwords burde også være mulig. 

Om det er noen som har tips til meg i tilfelle dette er mulig å få til i nåværende versjon av webshop, så gi lyd Smilefjes glad

Denne fikk jeg fra Visma support på onsdag;

Har nettopp fått beskjed at Facebook pixel kommer 25.2 allerede.

Det er bekreftet :-) 

Da nærmer det seg Smilefjes glad

CONTRIBUTOR *

Hei Gisle, det var gode nyheter!
Fortsatt god søndag til deg. :-D

Status changed to: Status: Implementert

Da var dette på plass Smilefjes glad 

Vennlig hilsen,
Emilie Røed, Product Manager