Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
Visma Website/Webshop
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR **

Webshop ordre - visma eAccounting - pakkseddler

Hallo,

Er det en ide, alternativt mye jobb, at en webshop ordre ender opp som en ordre i visma, ikke bare webshop ordre og neste kunde faktura ? ,da vil det være mulighet for å printe pakkseddel.

Vi som driver med salg av varer via webshop er nesten avhenngige av å printe en pakkseddel å ha med i pakken \ pakke etter. Der er pr tiden ikke mulig.

Eller fins det andre muligheter for å ta ut pakkseddel (og evt adresselapper) som ikke eg har funnet ?

Mvh

Jone

17 Kommentarer

Hei

I eAccounting så kan man kjøpe en ordremodul. Den koster 49kr i måneden. Her kan du opprette ordre og skrive ut følgesedler. Disse kan senere føres over til fakturadelen. De ordrene du får over fra Webshop vil ikke legge seg i denne modulen. Så du må da eventuelt opprette de ordrne manuelt på nytt i ordremodulen.

Men jeg legger det opp som et ønske at man skal kunne skrive ut pakksedler også fra Webshop ordremodulen.

Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

Mvh Christina Mathisen Supportkonsulent Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **

Vi har ordremodulen, også, det var derfor eg lurte på om det var en konfig sak at ordrene i stedet for å gå rett i faktura, kunne "stoppet" på ordre nivå.

Men hvordan gjør andre dette (få ut en pakkseddel for sending av varer) , eg antar vi ikke er dei eneste som har webshop med slag av fysiske ting ?

Mvh

Jone

Rcbutikk1.no

Hei

Etter at du har registrert og lagret ordren kan du klikke på ordren igjen. Klikk da på "Send eller skriv ut" på høyre side. Da får du et valg "Skriv ut følgeseddel som PDF".

Håper dette er til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

CONTRIBUTOR **

Hallo,

Eg klarer ikke å finne dette valget på webshop ordre. På ordre som vi lager direkte i visma er det ingen problem, det er webshop ordrene, og derfor eg startet tråden også, kunne webshop ordrene "stoppet" i visma som ordre, og ikke bare som fakturaer, så var problemet løst.

Mvh

Jone

Hei

Under Webshop ordre så er det ikke noe slik pakseddel funksjon. Per i dag må man eventuelt opprette ordren på nytt i ordremodulen om du skal ha dette ut. Men som jeg skrev over så har jeg registrert det som et ønske.

Håper dette er til hjelp. Ha en fin dag og velkommen til å kontakte oss igjen.

CONTRIBUTOR *

Jeg savner også muligheten til å lage pakkseddel på ordrer som kommer inn via webshopen. Vi må ha med dette i pakkene som sendes, så per i dag lager vi de manuelt i et annet program. Mye merarbeid for noe som er naturlig å ha i en nettbutikkløsning. Håper dere får ordnet dette raskt.

/Anita

CONTRIBUTOR **

Stemmer på dette ønsket jeg også! Skal være unødvendig å opprette ny ordre manuelt for å få følgeseddel.

Hei, Linda. 

Jeg skal melde dette inn som et ønske om forbedring fra deg!

Ønsker deg en fin dag videre Smilefjes glad

Mvh.

Linn Østensen

CONTRIBUTOR *

Hei,

Jeg har meldt inn denne problemstillingen med løsningsforslag til hvordan dette kunne vært håndtert på en enkel måte.

Det er snart to år siden. Virker som om dette ikke har noen prioritet hos Visma.

At Visma har en arrogant holdning ovenfor kundene sine kan jo være en av grunnene til at de skårer dårligst 

på kundetilfredshet blandt de skybasert løsningene i Regnskap Norges undersøkelse.

Hei, Geir.

Det er leit å høre at du oppfatter våre holdninger slik. Det er absolutt ikke slik vi ønsker å fremstå. Vi er veldig takknemlige for alle ønsker om forbedring av våre produkter vi mottar, alt blir registrert som ny funksjonalitet eller forbedringer, og vi skulle gjerne levert flere av ønskene raskere. Vi forstår at det er tungvint slik det er i dag, og ønsket ligger i vår backlog for levering. Ønsket om utskrift av pakkseddel ligger i backloggen for levering til både Visma Webshop og Visma eAccounting. Dette fordi Visma Webshop også kan benyttes uten integrasjon til Visma eAccounting. Når dette blir levert kan jeg dessverre ikke love, men vi vil oppdatere denne tråden så snart vi kan si noe mer om antatt leveringsdato.

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

CONTRIBUTOR *
Hei. Kan dere gi en eller annen form for indikasjon på når dette vil bli håndtert? For oss er det jo nesten bortkastet å bruke webshop fra Visma når alle ordre må lages dobbelt opp, og det manuelt. Absolutt alle som selger varer over nett har behov for pakksedell/følgeseddel, det er så grunnleggende at dere nesten bør skamme dere over at dere ikke ordner det nå med en eneste gang. Thomas

Hei, Thomas.

Vi forstår at dette fører til mye ekstraarbeid, og at det tar opp tid som kunne vært spart med en slik funksjon. Vi har dessverre ingen spesifikk dato på når denne funksjonen vil være klar, men jeg vil nevne igjen at dette ligger i vår backlog for levering både i Visma Webshop og Visma eAccounting. 

Jeg vil oppdatere denne tråden så fort jeg vet noe mer. 

Ønsker deg en fin dag videre!

Mvh.

Linn Østensen

Visma Mamut support

CONTRIBUTOR *

Hei

Jeg legger inn en kommentar på dette tullete problemet som aldri burde eksistert! Nå er situasjonen slik at jeg manuelt(ja i2018) må legge inn navn og adresse i consignor. Jeg har tidligere hatt mamut som dere mener er avleggs. Der kunne jeg legge inn ordre nr samt at det var et lite nets ikon på ordren som gjorde at jeg kunne trekke den uten å måtte !ogge meg inn i nets. I følge dere er dette programmet bedre- tull og tøys. Et stooort skritt tilbake for å effektivisere min hverdag. Takk for det

CONTRIBUTOR *

Hei,

Når kommer det en oppdatering på denne tråden?

-Finn

CONTRIBUTOR *

Hei,

vi følte oss rundlurt etter å ha brukt masse tid på å gå over til webshop+ for nettopp å få ordrer rett inn i eaccounting. Målet var jo utelukkende å spare tid og ressurser på ikke å måtte punche alle ordrer manuellt(vi bruker e-conomic i danmark med akkurat samme webshop+ og der velger man om man vil ha bestillingene inn som ordre eller fakturaunderlag. ) Ved at man i Norge med eaccounting har valgt å integrere kun direkte mot fakturagrunnlag (selv om de kaller det webordre?!?) så har man hoppet over alle funksjonene som ligger i deres eget system til nettopp å håndtere del-leveringer, restordre, pakksedler osv. Hvordan er dette mulig?!?! Api'et er klargjort for både å sende som ordre og fakturagrunnlag, men her klarer ikke Visma selv å utnytte det. Velger man derimot en ekstern webshop som f.eks Shopify, Mangento osv kan man velge om man vil ha ordrene inn som  ordre eller fakturagrunnlag inn i eaccounting?!?! Forstå det den som vil....Virker som visma vil at man skal velge en annen webshop, synd de ikke gir beskjed om det før man har brukt masse tid på å legge opp innloggingsgrupper med kunder etc(alt manuellt!!). Har forsøkt å kontakt visma fra alle vinkler om dette, men virker som de gir faen i alle henvendelser og lar det skure og gå....Ser jo her i dette fora at etterspørselen etter å kunne håndtere ordrene mere strukturert med restordre, pakksedler osv har vært over år uten at noen gjør noe som helst!!!

CONTRIBUTOR *

Hei

Siden denne tråden begynte i 2015 og problemet fortsatt er like aktuelt, også for oss, hva er status på dette nå? Hvor lang er denne backlogen egentlig?

CONTRIBUTOR *

Noen fra visma som kan svare her eller??

tar da vel ikke flere år å ordne opp i dette?! Jeg føler meg rett og slett lurt trill rundt da jeg skulle velge visma for det sto jo på nettsiden at integrering mot consignor var mulig. Burde stått obs du må legge inn alle wenshop ordrene dine manuelt by the way!