avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn

Logg inn eller registrer en ny bruker for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

CONTRIBUTOR ***

Webshop - relatert artikkel og artikkelvariant

Hei,

ved å bruke artikkelvarianter og relevant artikkel så fungerer ikke relatert artikkel på andre artikler enn hovedartikkelen. Hadde det ikke vært mulig å la hovedartikkelen og dens relaterte artikler følge hverandre? Da kan man heller fjerne disse manuelt. Nå må jeg legge til alle relaterte artikler manuelt (i noen tilfeller for flere enn 10 artikkelvarianter), og det er litt tidkrevende.

Takker.

mvh.

Erling Sandstad

5 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Hei igjen,

et nesten likt spørsmål som forrige.

Jeg har flere produkter som er helt likedan, men kun med ulik lengde. Ved å bruke artikkelvarianter så må en masterartikkel benyttes som referanse. Da må jeg benytte en artikkel med lengde 100mm. Da det eneste som skiller dem er lengden på artikkelen har jeg ført opp lengden i produktteksten. Det betyr igjen at masterartikkelen får 100mm lengde i sin synlige tekst.

Kan det ikke være en ide med masterartikkel som ikke er en artikkel? Da kan man bruke generelle ord i teksten og heller bruke produktvelgeren for å spesifisere? Det er ikke en opsjon å fjerne lengden fra teksten da jeg bruker Visma eAcc. og må ha ført opp der lengden (må skille de ulike lengdene på enkelt måte som sagt, kan ikke ha 10 artikler med likelydende tekst).

Takker.

mvh.

Erling Sandstad

Hei Erling. 

Jeg svarer på det øverste innlegget først. Slik jeg forstår deg ønsker du at artikler som er lagt opp som artikkelvarianter, automatisk kommer opp som relaterte artikler under hovedartikkelen. Stemmer det? 

Hva mener du forresten med at relatert artikkel ikke fungerer på andre artikler enn hovedartikkelen? Kan du utdype hva som ikke går?

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support

Logget på saksnr. 145010. 

CONTRIBUTOR ***

Hei,

Spm 1: ønsker at relaterte artikler følger hovedartikkelen ja. Da får jeg en master med flere varianter, men alle vil få samme ekstrautstyr.

Spm. 2: relatert artikkel følger spesifikk artikkel som ønsket, men ikke master og varianter. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men hør fra deg hvis noe er uklart.

mvh.

Erling Sandstad

Hei igjen.

Viser til kontakt på telefon i dag. 

Ønskene dine er nå meldt inn. 

Mvh.

Edvard Berntzen

Visma Mamut support. 

Logget på saksnr. 145010

CONTRIBUTOR ***
Hei, har det skjedd noe her? Kan dere lage en masterartikkel som ikke har eget produktnummer? Takker. mvh. Erling