Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CHAMPION *

Autoinvoice - merke fakturaer som betalt så de ikke havner i nettbanken

Status: Åpen

7 Kommentarer
CHAMPION *

For å ta det litt videre - ha en "hake" i innstilliger hvor en kan huke av dersom bankintegrasjonen bare skal gå "en vei".

Har flere kunder med bankintegrasjon+kid pga stort antall utg. faktura.  De få inngående fakturaene de har, betaler de selv i nettbank. Jeg ønsker å kunne velge å bare "få" fra nettbanken, ikke sende til den.

Status changed to: Status: Stem - vi vurderer

Hei,

Vi kommer ganske snart til å legge til en innstillinger på leverandørkortet for "Avtalegiro". Dersom denne innstillingen er huket av på den aktuelle leverandøren vil ikke fakturaene sendes til nettbanken for godkjenning. 

Høres dette ut som en brukbar løsning?  

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **

Hei,

Jeg har et ønske om at dette kan overstyrestyres pr. faktura, altså en avkrysningsboks på faktura for at den ikke skal overføres til nettbanken.

Jeg har en norsk leverandør der enkelte fakturaer må betales med VISA-kort og andre legges til forfall og betales via bankintegrasjonen. Slik det er nå ligger leverandøren inne med betalingsbetingelse "kortbetaling" for å håndtere de jeg har betalt med kort og så betaler jeg øvrige fakturaer manuelt i nettbanken. Jeg vurderer å legge inn leverandøren to ganger for de to ulike betalingsbetingelsene, men vil helst unngå det :-)

Mvh

Marius

Hei,

I mai lanserte vi muligheten for at fakturaer fra en leverandør ikke skal sendes til nettbank med bankintegrasjon. Se mer info her: https://community.visma.com/t5/Nyheter-i-Visma-eAccounting/Nyheter-i-Visma-eAccounting-mai-2018/ba-p...

Neste steg blir å implementere dette på fakturanivå. Vi har ikke startet utviklingen av dette enda, men kan gi beskjed når vi nærmer oss! 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR **

Hei!

Man kan også sette leverandørens betalingsbetingelse til "kortbetaling" (og sikkert også noen av de andre betingelsene) for å unngå at fakturaen overføres til nettbanken. Typisk nettjenester av ulike slag trekker beløpet fra et kort (Visa/Mastercard) og sender deretter faktura så dette fungerer godt i disse tilfellene (bortsett fra at jeg må endre forfallsdato fram til dagens dato etter at jeg tok i bruk bankintegrasjonen når jeg bokfører fakturaene, men det er en bagatell).

Supert at det kommer en mulighet for å styre dette på fakturanivå :-)

Mvh

Marius

VISMA
Status changed to: Status: Åpen