avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

Automatisk overføring av regnskapsdata fra eAccounting til Økonomioversikt

Status: Delivered

Vi startet med Visma eAccounting i år, og synes regnskapstallene vises litt dårlig frem i eAccounting systemet. Derfor begynte vi å bruke Økonomioversikt.

Tidligere når vi hoppet mellom eAccounting til Økonomioversikt fikk vi valget om å importere regnskapsdata. Dette sluttet å fungere da vi fikk en ekstern regnskapsfører inn i systemet. Jeg har vært i kontakt med support, og det viser seg at vi mister denne muligheten til å oppdatere Økonomioversikt når vi får en ekstern regnskapsfører som har tilgang til vår konto. Regnskapsføreren kan derimot oppdatere regnskapsdataene. For vår del blir det tungvindt å ta kontakt med regnskapsfører for at han skal klikke på en knapp for å oppdatere våre regnskapsrapporter.

Jeg ønsker en mulighet til at data fra eAccounting overføres automatisk uavhengig av om man er tilkoblet en regnskapsfører eller ikke. Dette kan for eksempel skje en gang pr. døgn e.l.

7 Kommentarer
CONTRIBUTOR *

Dette må på plass!

Status changed to: Status: Delivered

Hei Marius.

Når en regnskapsfører inviterer til samarbeid i Visma eAccounting skjer det samtidig en kobling i Visma Økonomioversikt. Dersom det er slik at regnskapsfører ikke har behov for å benytte seg av Visma Økonomioversikt er det mulig for deg å koble fra samarbeidet på den tjenesten og fremdeles samarbeide i Visma eAccounting.

Når du har logget deg på og står på Mine tjenester - Samarbeid (øverst i høyre hjørne) - Klikk på pennen til høyre for Visma Økonomioversikt.

I neste vindu er det mulig å velge Avslutt samarbeid. Merk at dette gjelder kun denne ene tjenesten. Du kan fremdeles samarbeide i Visma eAccounting.

Neste gang du går inn i Visma eAccounting og skal velge Visma Økonomioversikt skal du få opp valget som tidligere.

Med vennlig hilsen
André/Visma Mamut Produkt

CONTRIBUTOR **

Jeg tror du misforsto ønsket litt.

Jeg vil anta at det er flere enn oss som ønsker at regnskapstallene skal være oppdatert både for brukere i sin bedrift og hos en evt. regnskapsfører.

Hvorfor kan dere ikke lage en bakgrunns-jobb som automatisk oppdaterer Økonomi-oversikt automatisk uten å måtte trykke på "Importer data" og vente på at denne prosessen blir ferdig. Dette kan være innstilling man kan slå av eller på etter eget ønske.

Hei igjen Marius.

Ønsket ditt er relevant og vi har fått tidligere henvendelser om dette, noe som også er registrert inn til vår utviklingsavdeling.

Mitt forslag til deg var først og fremst for å kunne komme rundt problematikken med at du ikke lenger hadde denne tilgangen som tidligere.

Utgangspunktet for Økonomioversikt var å fremstille ferdig avstemte regnskapsdata, noe som ikke blir mulig dersom tall automatisk blir oppdatert etter et gitt intervall. Derfor er det viktig at vi får til noen valgmuligheter som gjør at kunden selv kan ta standpunkt til hva de ønsker at Økonomioversikt skal vise.

Denne ligger fremdeles åpen da vi ikke har fått indikasjoner på at dette kan løses med det fra utvikling.

Ha en fortsatt super dag.

Med vennlig hilsen

CONTRIBUTOR **

OK, takk for avklaring.

Det lar seg også løse/omgå ved å eksportere regnskapsdata som SIE fra eAccounting og manuelt importere denne i Økonomioversikt. Det er bare litt tungvindt, da vi ønsker oppdaterte data.

Så en rask løsning på vårt problem er jo at både sluttkunde og regnskapsfører skal få valget om å importere data fra eAccounting, men at begge har valget om å avbryte når man bytter over til Økonomioversikt-systemet.

Ja riktig.

Med SIE import får du den samme dataen, men bildevedlegget fra Visma eAccounting blir eventuelt ikke med dersom det er ønskelig å drille seg ned i tallene som ligger i Visma Økonomioversikt.

Det vil ikke kunne løses umiddelbart at både sluttkunde og regnskapsfører skal kunne overføre tall. Så inntil dette er løst må man ta et valg. Hvem skal være den som overfører tallene, og om det skal være sluttkunde må samarbeidet på tjenesten avsluttes. Samarbeidet på tjenesten kan når som helst sette opp igjen ved behov.

Du får en oppdatering når status på dette ønsket endres. 🙂

Med vennlig hilsen

CHAMPION *

Enig at det burde være et valg om "Løpende oppdatering av Økonomioversikt".