Mine områder
Hjelp

Automatisk overføring av regnskapsfil til eAccounting

av Turi M Sorensen (Oppdatert ‎23-10-2018 14:21 av Turi M Sorensen VISMA )
Status: Akseptert

Ønsker en integrasjon mellom Payroll og eAccounting slik at man kan oversende regnskapsfila direkte fra lønnskjøringen, og slippe å føre alt manuelt

5 Kommentarer
Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn
Status changed to: Status: Akseptert

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Når regner man med at dette lanseres, og hvordan vil det eventuelt se ut/fungere? 

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei Bjørn,

forsøkte nettopp å ringe deg. Angående denne integrasjonen håper vi på å ha den klar rundt årsskifte. Dette blir i første omgang en ren bokføringsintegrasjon, som da vil overføre bokføringsbilaget basert på innstillinger i Payroll over i eAccounting.

Akkurat hvordan det vil se ut vet jeg ikke enda, men integrasjonen  blir trolig noe du setter opp fra Payroll, og du velger da det firmaet du har tilgang til i eAccounting i en slags firmavelger. Så vil du ha en knapp i payroll, i veiviseren for lønn der du i dag har "Generer regnskapsfil" for "Overfør til eAccounting" eller tilsvarende.

Neste versjon av denne planlegger vi slutten av første halvår neste år, der også det vil være en synkronisering av avdeling/prosjekt.

Her er det et forbehold om tid og dette er kun et anslag og ikke noe helt bekreftet enda. 

Anonymous
Ikke relevant
av Anonymous

Hei igjen, 

Hvordan er status på arbeidet med å integrere Visma Payroll og Visma eAccounting? 

Forrige status jeg hørte var at det skulle være ferdig rundt årsskiftet 18/19, deretter i utgangen av Q1 2019. Nå er vi ferdig med Q2 - har dere noen status? 

Henrik Horn
VISMA
av Henrik Horn

Hei Bjørn!

Det er forekommet en del forsinkelser for teamet som skal gjøre denne jobben. De har vært låst til en annen oppgave som da igjen har vært forsinket. Kodestart er planlagt til August, og ferdigstilling i September. Så da håper vi at slutten av September eller begynnelsen av Oktober skal tidspunktet dette blir lansert.

Vennlig Hilsen
Henrik Horn
Product Manager - Visma Mamut AS