avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR ***

Bankintegrasjon - importer mer meningsfull Referanse fra DNB

Status: Ny

Jeg har bankintegrasjon mot DNB, og den fungerer aldeles utmerket. Men, et svakt punkt er import av bankhendelser til Visma eAccounting, når Referansen / Forklarende tekst, går over to linjer. Ta dette eksempelet på Forklarende tekst hos DNB som er månedlig abonnement på Adobe Creative Cloud:

054313258103100739212087096178
Nok 472,00 Adobe

I Visma eAccounting hentes kun den første linjen, 054313258103100739212087096178, som sier meg ingenting. (Nå husker jeg hva Adobe koster i måneden, men dette gjelder mange andre transaksjoner også.) Ideelt sett burde systemet hentet begge linjene, men kunne jeg valgt kun en, ville jeg hatt linje 2.

1 Kommentar
(updated by JanHelgeEikrem VISMA ‎08-04-2019 15:08 )
Status changed to: Status: Ny

Hei @Kay Telle Hoel 

Vi undersøker saken med DNB og innholdet i den filen vi mottar fra de i forbindelse med bankintegrasjonen. Vi har dessverre kun mulighet til å presentere den informasjonen vi mottar i filen i referanse feltet i eAccounting. Informasjonen du her henviser til er splittet i to linjer, så da må vi undersøke om det er mulig for DNB også å inkludere tekst i linje 2 i filen vi mottar for å kunne presentere dette i programmet.

Teksten som vises i selve referansefeltet er begrenset til x-antall tegn, men ved tekster lenger enn denne grensen viser vi hele teksten ved "mouse-over" og egen tekstboks. I ditt tilfelle så inngår nok ikke dette, pga at tekstinformasjonen i banken er splittet til to ulike linjer.

Hilsen,

Jan Helge Eikrem, Product Manager