avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

Budsjett mot resultat

Status: Løst

Vil gjerne kunne skrive ut resultat mot budsjett og med valg inkl. fjorårets resultat. 

Rapport resultat, kan godt fordeles i underkategorier som lønnskostnader, avskrivninger osv.

10 Kommentarer
(updated by Emilie Røed VISMA ‎08-11-2017 10:22 )

Hei,

Dette støttes i dag i tilleggsmodulen Økonomioversikt til Visma eAccounting. Se skjermbilde: 

17 11 Visma Økonomioversikt.JPG

Dersom du ønsker å leser mer og aktivere modulen kan dette gjøres under Apper og utvidelser - Visma Økonomioversikt inne i programmet. 

Med vennlig hilsen,

Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

Status changed to: Status: Løst

CONTRIBUTOR ***

jeg hadde ønsket meg at dette (jeg har økonomimodulen) kunne komme som en graf på forsiden også. Hvor mye jeg har igjen for å nå budsjettet og hvordan jeg ligger an med utgifter. 

CONTRIBUTOR **

Jeg har i tillegg budsjettmodulen, men kan ikke skrive ut budsjett og resultat på samme liste.

Da er det mye mer oversiktelig med alle poster på siden av hverandere. Har før brukt Mamut og der kunne jeg gjør dette. Det nytte det ikke å ha budsjettmodulen hvis dette er ikke mulig.

(updated by Andre Hellesvik VISMA ‎31-01-2018 16:17 )

Hei.

Her kommer 2 svar da det er litt forskjellig hva som er ønskelig å få til.

Det er mulig å hente inn flere grafer på forsiden og de fleste grafer kan vises med regnskapstall sammenlignet opp mot budsjett.

Jeg kan hente inn en inntekt- eller kostnadskonto fra rapporter ved å klikke på "graf" ikonet til høyre.18 01 Økonomioversikt 1.JPG

Grafen legger seg på startsiden og jeg kan deretter klikke på pennen for å redigere. 

18 01 Økonomioversikt 2.JPG

Huk av for "Vis budsjett" 

18 01 Økonomioversikt 3.JPG

Da vil graf for budsjett bli med på oversikten 

18 01 Økonomioversikt 4.JPG

Dersom jeg ønsker å se budsjett sammenlignet opp mot regnskap kan du gå på Rapporter - Måned. Denne oversikten kan du velge å skrive ut med print knappen øverst i høyre hjørne.

18 01 Økonomioversikt 5.JPG

CONTRIBUTOR ***

MEN, da har jeg ett ønske til. Jeg vil gjerne kunne vise flere budsjett i graf samtidig! Jeg har ett for et minimum og ett for målsetning. Burde være en smal sak å programmere 🙂 

Status changed to: Status: Prioriteres ikke

Hei.

Du vil kunne opprette flere budsjetter for forskjellige scenarier. Du kan velge å huke av for "Vis i rapport/graf" inne på budsjettoversikten. Du vil kunne se disse på grafene hver for seg, men ikke samtidig.

Det vil ikke bli lagt inn støtte for at det skal vises 2 budsjetter for den samme perioden samtidig.

Med vennlig hilsen
André/Visma Mamut Produkt

CONTRIBUTOR ***

hvorfor? 

Hei.

Endrer denne tilbake til implementert da det opprinnelige ønsket støttes, samt de påfølgende kommentarene.

Å kunne få med flere budsjetter i grafen for forskjellige scenarier vil ikke bli prioritert på nåværende tidspunkt. Dersom det kommer inn som et ønske fra flere kan selvfølgelig dette endre seg i fremtiden.