avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR ***

Egen e-post for kvitteringer uavhengig av app

Status: Åpen

Hei!

Jeg har satt opp videresending av kvitteringer til e-post i Visma Scanner-appen og valgt at disse sendes direkte til eAccounting. Så har jeg videre laget en haug med automatiske filtre i e-postklientene våre som videresender ukentlige/månedlige kvitteringer til eAccounting. Dette sparer veldig mye tid. Men, nylig fikk jeg feilmeldinger på at e-posten ikke eksisterer. Jeg går inn på Visma Scanner og ser at valget for å videresende e-poster ikke er huket av. Jeg er 100 % sikker på at jeg ikke har gått inn og fjernet denne og den har vært i bruk inntil nylig. Her må jeg kunne stole på at dette ikke plutselig slås av. Vi bruker også eAccounting på et annet firma og det var samme problem der. I tillegg virker det som om e-posten nå deaktiveres hvis en logger ut av appen. Siden vi bruker eAccounting på to firmaer fører dette til problemer siden jeg ikke kan ha to telefoner.

Det aller beste hadde vært om vi bare hadde hatt én e-post som gjelder for hele firmaet som settes inn i eAccounting på web. Da kan jeg bare si til de ansatte at de sender kvitteringer til den e-posten. Nå må jeg både forklare hvordan de skal aktivere e-post for kvitteringer og i tillegg kan jeg ikke stole på det engang. Hvis dette her har blitt deaktivert for de andre ansatte så kommer det til å bli et kaos å finne ut av. Hvis de logger ut av appen ved en feil, ja da må de huske på å aktivere på nytt og det kommer sannsynligvis ikke til å skje.

Så aller best om dere legger til en løsning for e-post til mottak av kvitteringer som er helt fast og kun kan deaktiveres av administrator inne i eAccounting og som ikke plutselig skrur seg av. Enten en orgnr@vismadoc.net eller bare en tilfeldig@vismadoc.net slik som med appen.

3 Kommentarer

Hei @AndreasD,

Takk for tilbakemelding! 

Det stemmer som du sier her at innstillingen har blitt deaktivert ved utlogging av appen. I forrige uke lanserte vi en ny versjon av Visma Scanner der denne innstillingen ikke endres ved inn- eller utlogging. Så du kan nå være trygg på at dette ikke vil skje verken hos deg eller de ansatte. 

Siste versjon av appen er v. 2.9.2. 

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

CONTRIBUTOR ***

Takk @Emilie Røed. Likevel hadde det vært veldig fint om det kan være én sentral e-post for kvitteringer. Sparer oss som til slutt må nøste opp i kvitteringer for veldig mye tid, det er en del som klarer å surre til det meste og selv om det burde være enkelt å holde seg logget inn på appen, så er det i praksis ikke alltid det (folk mister mobil, sletter apper, osv).

@AndreasD har forståelse for det og ser behovet - men vi har såpass stor backlog for øyeblikket så jeg tror dessverre vi skal slite med å få dette på plass i nærmeste fremtid. 

Holder deg oppdatert dersom det skulle være noen endringer. 

//Emilie