avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn eller registrer en ny bruker

for å automatisk få tildelt relevante områder i Mine områder.

DanielFrantzen
CHAMPION **

En rapport ang historikk på hendelser gjort i systemet.

av DanielFrantzen
Status: Åpen

Dette er kanskje noe som er for "heavy" å la alle ha tilgang til 24/7, men hvis det gjør det mulig å kunne få en mndlig rapport e.l man kan skrive ut der man kan se alle hendelser som har hatt en betydning i programmet ville vært fint. Altså ikke at bruker x1 har trykket på salg-kunder-vekslet mellom faner blabla.  MEN at en kunde feks ble opprettet ville vært fint å få loggført, endring på kundedata/leverandører, instillinger ++  Dere skjønner greia.

Ref vårt egen hendelse der dette hadde vært fint å ha.

Kunde fører en del av regnskapet selv, noen innstillinger har blitt klusset med på fakturaopplysninger slik at kunder o.l som har mottatt faktura har fått feil info. Vår kunde mener vi har gjort noe som har resultert i feilen og skylder på systemet og oss..

Et par mailer frem og tilbake mellom support får vi en hendelselogg tilbake som viser at brukeren til kunden har vært inn på innstillingene og mest sannsynlig trykket feil og da gjort det som medførte feilen.

Resultatet er at kunden skjønner de har gjort feilen selv og lar det ligge ved det. Vi slipper å måtte forsvare oss, samt å evt kompensere for slike feil.

Det er helt ok at support har tilgang til dette, men har det på følelsen at dette ikke er så populært å spørre om ettersom vi har mottatt forskjellig svar om dette er mulig å få frem ved flere annledninger.

Så med en sånn mulighet så kan man jo utelukke å bruke support sin tid, samt tiden det tar for å faktisk se på hva som har skjedd hvis man ønsker tilgang til å se.  Om det så skal være forbeholdt administrator er jo ett fett. Så lenge vi slipper å bruke mye tid på å ta det via supportsak etter supportsak.

3 Kommentarer
Ottar Espeland
CHAMPION *
av Ottar Espeland

Varianter av dette ønsket har vært lagt inn flere ganger - ja en mer omfattende loggføring (under behandligshistorikk) av viktige hendelser, utført av hvem, er veldig ønskelig

Emilie Røed
VISMA
av Emilie Røed

Hei,

Tenker det naturlige her er å utvide Behandlingshistorikken med mer data. Kom gjerne med konkrete eksempler på hva dere ønsker skal være der. Endringer i innstillinger skjønner jeg er viktig å inkludere. 

Mvh,

Emilie Røed 

DanielFrantzen
CHAMPION **
av DanielFrantzen

• Endringer av Innstillinger
  • Endring av Kontoplan
  • Bokføring ( Her er det noe allerede, men noe mer oversiktlig hadde vært fint på "rapporten")

tenker ihvertfall jeg sånn i første omgang.