avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

Export av data hovedbok tl exel som muliggjør å bruke filtreringsfunksjon, pivottabeller etc

Status: Åpen

Det hadde vært fint om dere la opp en mulighet til å kunne exportere rådataene som er registrert for hvert bilag, DVs hele bilagsstrengen med konto, kontonavn, dato, mvakode bokført beløp, tekst, avdeling, prosjekt etc slik at man kan benytte filtreringsfunksjoner, pivottabeller etc i exel.

3 Kommentarer
Status changed to: Status: Løst

Hei Bjørn.

Du kan skrive ut Hovedbok til CSV fil som har med seg samtlige kolonner som du etterlyser.

Når du skriver ut Hovedbok klikker du på nedtrekkslisten til høyre for "Vis" knappen og velger "Lagre som CSV fil". Denne filen kan åpnes i Excel.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik
Product Manager, Visma Mamut AS
Gi gjerne en "like" om du synes svaret var nyttig og Godta som løsning hvis jeg besvarte spørsmålet ditt. Dette hjelper andre i Community 🙂

CONTRIBUTOR **

Det stemmer ikke.

Ved denne fremgangsmåten legges hovedboken ut nøyaktig slik den ser ut i pdf-format. Den er ikke mulig eller svært vanskelig å arbeide med Det er databasen som må legges ut, forsøkte å svare i mail men den ble returnert

Jeg får ikke til å legge ved eksempel her. Kan du sende meg en mail så kan jeg vise deg hvordan dette ser ut fra andre vismasystemer

Status changed to: Status: Åpen

Hei Bjørn.

Takk for mailen og etter en rask titt ser jeg utfordringen når jeg sammenligner de to filene.

Vi trenger å kutte ut bruken av "IB preiode" og "Utgående saldo" samt legge inn kontonummer på linjenivå og ikke som overordnet konto før transaksjonene.

Endrer status tilbake til åpen, så ser vi om vi kan få til en endring her.

Ha en fortsatt super dag.

Med vennlig hilsen
André Hellesvik
Product Manager, Visma Mamut AS