Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
CONTRIBUTOR ***

FLERE FAKTURAMALER I VISMA ECCAOUNTING

Status: Ønsker mer informasjon

Hei.
Jeg ønsker meg mulighet til å opprette flere fakturamaler i Visma Eaccounting. At man for eksempel kan ha én for privatkunder, og én for bedriftskunder. Jeg ønsker meg også muligheten til å ha egne ordre- og tilbudsmaler. Det er ikke alltid en fordel at fakturamalen og tilbuds- og ordremalene er like.

9 Kommentarer
CONTRIBUTOR ***

Fordelen med flere fakturamaler er også å foretrekke når et firma driver innen 2 eller flere næringer, for eksempel utleie av fast eiendom og konsulenttjenester. Da kan man ha én mal for utleiekunder, og én mal for konsulentkunder. 

CONTRIBUTOR *

Det ønsker jeg meg også, dvs. flere å velge mellom både av estetiske årsaker og for mer profesjonelt uttrykk mot kunder.

CONTRIBUTOR ***
(updated by PerA72 ‎01-02-2018 20:23 )

NettoppSmilefjes glad. Akkurat det jeg vil òg. Det hadde også vært fint med mulighet til å enkelt designe sin egen fakturamal, hvor man kan legge til dynamisk felt, farger etc. Nå så kan man bare legge inn et statisk bakgrunnsbilde. 

Hei,

Vi kommer foreløpig ikke til å støtte at man kan designe sin egen fakturamal - men jeg tar gjerne i mot innspill til hvordan vi kan forbedre de malene vi har i dag/nye malerSmilefjes glad

Med vennlig hilsen,
Emilie Røed
Product Manager, Visma Mamut AS

Status changed to: Status: Ønsker mer informasjon

Status endret til: Ønsker mer informasjon.

Ønsker konkrete innspill hva som kan forbedres i fakturamalene vi har i dag. Evt. nye innstillinger. 

CONTRIBUTOR ***

HeisannSmilefjes glad. Det hadde i første omgang vært fint med mulighet for forskjellige bakgrunnsbilder mht. tilbud, ordrer og fakturaer, at man ikke MÅ bruke samme bakgrunnbilde på ordrer, tilbud og fakturaer. Det hadde også vært fint om man kunne hatt forskjellige bakgrunnsbilder basert på kundegrupper, for eksempel firmakunder og privatkunder.

CONTRIBUTOR *

Heisan,

Enig med forrige ift forskjellig visuelt uttrykk bl.a ved valg av bilder og logo. Men, også skrifttype og ikke minst at innrykk, tabeller som er lagt inn som automatiske innstillinger på hvor tekst plasseres er på lik linje spesielt loddrett. Det ser rotete ut både med og uten linjer. Videre har dere fremhevet pris, forfall, purringsfelt. De fleste kunder jeg kjenner er gode betalere og vil nok sette mer pris på at oppdraget er fremhevet. Det er ganske selvsagt at en faktura skal betales, så jeg tenker at å pedagogisk forsterke "forfall, betale, purre etc" er unødvendig. Derfor ville jeg ønsket større frihet i valg av mal.

Tror vel egentlig dette er mulig å få til ganske lett - antar at Visma ønsker å være i forkant og foretrukket leverandør også for kunder som ikke bare jobber på en regnskapsavdeling.

Håper dere får til noe, og ringer dere gjerne for å forklare hvor avvikene i innrykk er.

CONTRIBUTOR *

Hei.

Avgiftsfrie tjenester som blir fakturert, må komme synlig på faktura at det er avgiftsfritt.

F.eks merket med en * og en tekstlinje lenger nede på faktura at :"Varere merket med * er avgiftsfri vare/tjeneste."

Vi bruker ikke KID, og ønsker ikke at det skal stå "KID" på betalingsinformajsonen på faktura.

Mulighet til å ta bort  linjen; "Forsinkelsesrente"

Mulighet til å ta bort linjen; "Leveringsdato"

større valgfrihet i hvilke felt som skal med på fakturaen - eksempelvis leveringsdato som nevnt i tidligere innlegg.

For å være litt mer konkret; mulighet for å huke av hvilke felt som skal fremgå på faktura.

Alt som ikke er pliktig ifølge regnskapsloven bør være valgfritt om man skal ha med.