avbryt
Viser resultater for 
Søk heller etter 
Mente du: 
Mine områder

Logg inn for å legge til dine favorittområder
CONTRIBUTOR **

Faktura inkl vedlegg

Status: Løst/Implementert

Når jeg skal sende faktura inkl vedlegg så ønsker jeg at det skal bli sendt som en fil. veldig tungvindt sånn det er nå

4 Kommentarer
CONTRIBUTOR **

En del automatiske mottakssystemer håndterer ikke at det kommer flere filer og responderer da med en feilmelding. Dette er ekstra ille med eAccounting som sender fakturaene fra en do-not-reply adresse. Derfor er det en god idé med mulighet for å samle faktura og vedlegg til én PDF.

CONTRIBUTOR **

Det er merkelig at eAccounting ikke klarer å "merge" faktura med vedlegg. De fleste fakturamottak godtar som kjent bare en fil. Nå må jeg ofte sende vedlegg manuelt utenom systemet, og jeg må stadig beklage overfor kunder at vedlegget ikke har kommet med. Det er i tillegg  lett å miste oversikten da vi også får valget om å sende faktura som EHF, selv om mottaker ikke har muligheten for mottak. Da er det lett å tro at vedlegget har kommet med riktig som EHF. Dessverre har heller ikke dette vært tilfelle gjennom API'et, så nå legger jeg vedleggene inn manuelt.

Jeg antar at systemet i disse tilfellene da sender fakturaen via epost som et alternativ uten at man umiddelbart kan se hva som har skjedd og ta sine forholdsregler deretter. 

Hei,

I morgen blir det lansert en ny innstilling der man selv kan velge om faktura og vedlegg skal samles i en fil. Den nye innstillingen vil dere finne under Innstillinger - Fakturaopplysninger.

Mvh

Emilie Røed 

Status changed to: Status: Løst/Implementert